Tapeter - vad skulle ni välja?

Sv: Tapeter - vad skulle ni välja?

Fast det bara är två (motstående) väggar? Och kortsidorna blir vita?

Jag är lite less på fondväggar också, i form av en stark vägg. I sovrummet så vill jag kunna ligga i sängen och glutta på den snygga tapeten, men jag vill också att den ska synas från dörren - därav tvåväggarsvalet. (Tre väggar blir för maffigt för det lilla rummet.)

Den tapeten på allt skulle nog bli för mycket. Själv är jag lite kräkfärdig över fondväggar så jag tror att din lösning blir bra.

Ursäkta min frånvaro, ni ska få bilder så fort jag kommer hem! Blev ivägdragen på bio igårkväll och nu ska jag iväg och titta på 2 hästar :D men bilder kommer under dagen.

Bilder verkar bli svårt att få till då kameran befinner sig i Lettland där Karln arbetar just nu...
Dock så tror jag att hallen har löst sig - där blir det en grön, inte alltför mörk tapet men inte heller för ljus som en fondvägg och resten av väggarna blir vita i hallen. Exakt nyans på den vita har jag inte klurat ut än men det kommer.

Till vardagsrummet är det inte riktigt bestämt än men jag jobbar på det!

Skulle aldrig ha sagt något. Hittade ett par hemska bilder där man ser tapeter och möbler litegrann iaf.

19323126.jpg

Så ser vitrinskåpet (som ska bytas ut mot ett mindre och mer classic till nästa månad) samt bokhyllan ut.

19323218.jpg

Det här är tvmöblen som inte riktigt är färdigmonterad än...

Det är de bilderna som jag har tillåtelse till och tillgängliga just nu :)

Det måste nog bli omklädning av soffan, till svart. I vitt ser den ensam och förskrämd ut och är alls inte kompis med de andra möblerna. Återkommer med färgtips när jag tänkt lite mer.

Det vore väldigt praktiskt med tanke på den svarta katten också. Fast jag är mer sugen på att byta ut de andra möblerna :angel:

Återkomåterkom! :D Tackar för alla tips jag kan få!

Eftersom hyllorna absolut inte får flytta så får du nog jobba med dem istället. Och du kan glömma alla planer på ett lugnt, fint och romantiskt vardagsrum, utan det är kraftiga färger och mycket energi som gäller.

Spontan tanke är att de möblerna skulle vara rätt coola tillsammans mot en riktigt röd färg. Hyllan utan bakstycke kvar på kortsidan, mot en riktigt röd tapet, kanske med nåt tunt medaljongmönster?

Och så får vitrinskåpet flytta sig och stå bredvid den omklädda soffan, mot icke-fondvägg. Men jag vet inte vad den väggen skulle ha för färg...

Rött var det i förra lägenheten, medaljonger är jag inte överförtjust i men den röda ska jag defentivit se om jag kan hitta någon jag gillar.

Men blir det rött där så blir det knappast kritvita väggar i övrigt...Kanske någon ljus beige?

Vi kommer att försöka inreda vår hall så att den blir varm och välkomnande. Tyvärr så är dörren på samma sida som den långsidan i hallen vi vill tapetsera, eftersom det är den enda sidan man kan sätta en spegel på.
Vi kommer nog att ha lite mot det asiatiska hållet på en fondvägg. Kanske en aning skimrande med lite, lite rött. Sen kommer vi att ställa en mörkbetsad möbel med ett stort musselskal på med ljus i. Och sen en guldspegel.

Tycker att det är viktigt att få en hall mysig och varm.

Det låter kanonmysig. Vi väljer att försöka ha hallen ren men välkommnande, därav den gröna, mjuka färgen. I övrigt är det ljusa möbler som gäller rakt igenom. Och en relativt ljus matta.

Rött var det i förra lägenheten, medaljonger är jag inte överförtjust i men den röda ska jag defentivit se om jag kan hitta någon jag gillar.

Men blir det rött där så blir det knappast kritvita väggar i övrigt...Kanske någon ljus beige?

Kanske guldaktigt? Eller svagt grå?

Personligen tycker jag allt utom soffan är gräsligt.:o Förlåt! Om det ändå vore samma färg på alltihop. Men om karln älskar hyllorna & Co som de är så gör han väl det.;)

Ja, allt utom soffan och soffbordet ÄR gräsligt... Men han vägrar och jag får helt enkelt bara acceptera och kompromissa..

Ja, allt utom soffan och soffbordet ÄR gräsligt... Men han vägrar och jag får helt enkelt bara acceptera och kompromissa..

Ordna en sjujädra inflyttningsfest och lej ett par kompisar till att "råka" ha sönder icke önskvärt möblemang... :angel:

Tro mig, jag har övervägt tanken :angel: Men han älskar det verkligen så jag har inte hjärta nog...Dock funderar jag på att få begära att måla det "träfärgade" (det gula) i svart... för att göra det lite mer.. enhetligt så att säga...

Hoppas verkligen att du lyckas, för de där möblerna är verkligen vedervärdiga... :crazy: Synd då DU verkar ha rikigt god smak. ;)

Haha, jag vet inte om min smak är så mycket bättre men jag har åtminstone vett nog att inte blanda olika träslag och färger sådär... Huh!
Är det en dum idé att måla hela skiten svart? Jag vill ju bara göra brasved av det men det får jag ju inte... :mad:

Att måla skrällena helsvarta skulle helt klart förbättra läget. Sen kan man ju kanske tapetsera "utsidorna" av den hyllan som ser ut som en Expedithylla, eller något sånt.

Liknande trådar

Hemmet Med risk för att skämma ut mig totalt på bukefalos, jag behöver hjälp! När jag satte i laddaren till cykeln blixtrade det till och nu...
2
Svar
26
· Visningar
1 607
Senast: Tantan
·
Hemmet Jag har bott i mitt hus i snart 10 år. När jag flyttade in var barnen 1 och 4, så det har slitits rätt bra på ytskiktet. Det är öppen...
Svar
5
· Visningar
763
Senast: nyttnick
·
Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 056
Senast: Ullmerkott
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 387

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka