Tapeter - vad skulle ni välja?

Sv: Tapeter - vad skulle ni välja?

Ja, tapeten alltså :) Tyckte om den väldigt mycket!

Ja, själv kör jag den svarta varianten men den går lika bra den!
 
Sv: Tapeter - vad skulle ni välja?

Jag vet tyvärr inte vad den heter. :( Har hittat extra rullar av andra tapeter som finns i lägenheten, men inte av den där. Om den är från en av katalogerna som hyresvärden erbjuder tapeter från så är det Boråstapeter som gäller, men det är väl det enda jag har att komma med.
 
Sv: Tapeter - vad skulle ni välja?

Träfärgat och svart, hur menar du då? Finns det:
1. både träfärgade möbler och svarta möbler och den vita soffan i vardagsrummet, eller finns det
2. en vit soffa och så möbler som är i trä-och-svart?

Om det är 1: Kasta ut antingen de svarta eller de träfärgade möblerna.
Om det är 2: Klä om soffan.

För annars är det kört i vardagsrummet för rolig färgglad fondvägg, grundmöblerna tar så många olika färger att det blir rörigt om du tar in en till färg. Men fondvägg i svart-vitt kan förstås vara nog så snyggt om man hittar rätt.
 
Sv: Tapeter - vad skulle ni välja?

När man har en vit soffa så finns också alternativet att måla möblerna vita. Vita möbler är galet underskattade!
 
Sv: Tapeter - vad skulle ni välja?

Jag ska kika på deras hemsida :) Får hoppas jag kan hitta något där!
 
Sv: Tapeter - vad skulle ni välja?

Ja! Förstås... *handen smack i pannan*

Jag funderar ju själv på vita möbler rätt igenom, men i sovrummet. (Det blir guld-o-rosa-tapeter på långväggarna, vita kortsidor och tak, ljust golv. Men jag vågar inte gissa på om guldet gör det så mörkt att jag måste ha vita möbler, eller om det gör det så ljust att jag måste ha trämöbler.)
 
Sv: Tapeter - vad skulle ni välja?

Det är en vit soffa och sedan är tvbänken 2 färgad. Både svart och träfärgad så att säga. Precis som bokhyllan och vitrinskåpet.
Karln älskar det, jag avskyr det. Han vägrar ha något annat, det enda jag fick ha rösträtt om i vardagsrummet är tvbordet och ett ljusfat....
 
Sv: Tapeter - vad skulle ni välja?

Jag vet! Eller vita väggar, vit soffa och träfärgade (enbart det) möbler. Men icke :crazy:
 
Sv: Tapeter - vad skulle ni välja?

Om du ska ha guld och rosa så skulle jag definitivt ta vita möbler! Har svårt att se vilket sorts trä som skulle funka annars, men å andra sidan är jag kräkless på allt trä just nu. :p Om en person till jag känner köper en tv-bänk i valnöt så kommer jag att kräkas, och mitt köksbord i ek skulle ha åkt ut för längesen om det inte hade kostat så mycket. :D
 
Sv: Tapeter - vad skulle ni välja?

Finns det en möjlighet att klä om soffan till nån brun nyans, för att plocka ihop möblerna till en enhet. Eller är det "omöjligt uppdrag" att få nåt tyg att gå ihop med de trä-svarta bastarderna?
 
Sv: Tapeter - vad skulle ni välja?

Ljus ek funderade jag på, men jag tror att det kanske ligger så nära guldet i nyans så det blir en kompakt beige massa av rummet istället för snyggt vitt och guld och rosa (det är inte så stort). Men det beror som sagt på hur tapeten ser ut när den kommer upp på väggen. Ståendes på rulle bredvid dörren ser den mycket beskedlig ut. :D
 
Sv: Tapeter - vad skulle ni välja?

Jag fortsätter att rösta på vitt. :D Och så vill jag se en bild på tapeten. ;) (Förlåt för trådkapningen, TS!)
 
Sv: Tapeter - vad skulle ni välja?

Vi håller precis på att bygga ut och renovera huset :)

Så här blev vårt sovrum :bow:

080313%20009forminskad.jpg


080313%20010forminskad.jpg


080322%20004forminskad.jpg


/snurpe
 
Sv: Tapeter - vad skulle ni välja?

Vitt ligger på 90% sannolikhet! Känner ungefär som du inför trä, alla kompisar fick trädille samtidigt och jag är lite överväldigad av det.

Men jag vet inte säkert förrän rummet är klart. Spänningen är olidlig! Målarkompisen är för övrigt något skeptisk till tapeten, men jag har sett hans bostad så det bekymrar mig inte. :D
 
Sv: Tapeter - vad skulle ni välja?

Jag tycker citra kan börja med att posta bilder på sitt nuvarande vardagsrum!
 

Liknande trådar

Hemmet Med risk för att skämma ut mig totalt på bukefalos, jag behöver hjälp! När jag satte i laddaren till cykeln blixtrade det till och nu...
2
Svar
26
· Visningar
1 583
Senast: Tantan
·
Hemmet Jag har bott i mitt hus i snart 10 år. När jag flyttade in var barnen 1 och 4, så det har slitits rätt bra på ytskiktet. Det är öppen...
Svar
5
· Visningar
750
Senast: nyttnick
·
Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 924
Senast: Ullmerkott
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 972

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Valp 2025
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp