Sv: Tant & Gubbtråd Part 8
*kl*
Hej hej. Jag passar inte här (liten 89:a bara), men min man gör...
Han fyller 50 i februari och har skaffat hästintresse nu på äldre dagar.
(Han kan absolut inget om datorer, så jag får sköta uppdateringen via mitt konto...

)
Red på ridskola som liten 7-8års åldern, alltid älskat djur, ffa hästar men har inte haft möjlighet att rida/hålla på med dom.
Så träffas vi. Jag står med en arabtant + hennes föl och han blir såld..
Han har totalt gått och kärat ner sig i Tanten min (och hon i honom, men nog mest som klimaskin och morotsautomat). Han gör det mesta med henne från marken, fixar med foder, borstar, mockar osv. Mycket petig är han. Han tom kratsar hovar! Det var liksom lite tabu från honom att göra det för han var helt säker på att han skulle skada henne! haha
Lyckan var totalt gjord när han fick rida henne för första gången! Tyvärr så kunde han inte rida henne fören i augusti första gången då hon tyvärr försvann från mig (lång historia) i oktober förra året och vi lyckades köpa tillbaka henne i april i år. När hon kom tillbaka så var hon mager och eländig och behövde rehabiliteras. Men nu har hon hittar tillbaka en hel del till sin form och hon skrittar glatt runt med mannen i skogen och han ha tom travat själv på henne.
Tant är inte lämplig som "nybörjarhäst" igentligen. Mycket het och blir lätt "på tårna", men mannen bara flinar och studsar med när hon frustar och taktar rundor...
Imorgon ska vi åka och titta på en nordistjej som förhoppningsvis ska flytta hem till oss. Hon kommer bli mannens häst att luffa i skogen och rida western på "Det är ju COWBOY man ska vara! Strutta runt på ridbana i hatt och vita trikåer är inte RIDA, det kan "ridskolefolket" hålla på med." (Citat från mannen)

Jag kommer rida henne när mannen jobbar (egen företagare och kör lastbil). Kommer då passa på att utbilda henne lite inom klassisk dressyr (tror jag)..
Har tyvärr inga bilder när han rider, men bjuder på dessa: