Sv: Tant & Gubbtråd Part 8
Välkommen
Cornelia!Några tips om inridning kan jag inte bistå med tyvärr,men det finns andra här som är duktiga.Är själv en feg ryttare som tar det säkra före det osäkra i de flesta lägen
.
Brimmis:Skaffat sele till Ina?
kl
Här,eller rättare hos grannen,har varit världens pådrag
.En betongbil välte i ett dike på vår lilla grusväg.Jag missade det mesta men kom inte förbi när jag skulle hem utan fick ställa bilen och i gympaskor försöka hoppa på tuvor i hagarna för att ta mig hem.Gick sådär
.
Förutom betongbilarna som kört i skytteltrafik har här varit räddningsfordon,vanlig ambulans,helikopterambulans,tre slamsugningsbilar,bärgningsbil och två jättekranbilar.Som tur var blev ingen allvarligt skadad vad jag vet och kranarna fick upp bilen till slut.Men ni kan ju tänka er hur vägen ser ut
.
Satt och segade en stund efter jag kommit hem men vid halv sex ryckte jag upp mig och kom iväg på H.Blev bara en kort skrittur,dimman la sig och det började mörkna.Nästa vecka vid samma tid kommer det att vara mörkt.Eller?Visst är det så att kvällen kommer fortare efter klockändringen?
Får nog fundera ut en plats utomhus att hänga näten,det var så odrägligt mycket skit i lösdriften idag
.En skottkärra är ok att mocka ut men när den blir så överfylld som idag gillar jag det inte alls.Har en bit till gödselstacken så vill helst inte gå två gånger.