Sv: Tant & Gubbtråd Part 8
kl
En dag fylld av aktivitet...
...hm,åter här,fick avbryta skrivandet lite för jag kände något som kröp i håret,en älgfluga
,jag tyckte jag kände något innan jag satte mig här och då kände jag igenom håret noga och borstade det över badkaret men nää,inget då men så var den där ändå
!
Nå,tillbaka till dagens rapport.Har äntligen fått alla brädor under tak,det tog sin tid.Däremellan har jag skjutsat föräldrar ett par vändor,de hade sin bil på verkstad.
Idag planerade jag lite bättre så ridning har hunnits med utan jäkt.Nu när en beteshage äntligen öppnats upp känns det som jag har massor av möjligheter till roliga ridturer igen
Vi hann inte så långt innan jag fick hoppa av,ett surstråk som hon inte ville kliva över annars.Hann bara upp igen så fastnade hon med bakhoven i gyttjan och en boots åkte på sniskan.Av igen
,det är för dessa tillfällen jag alltid har grimskaft med mig,annars når jag inte bakhovarna utan att släppa henne.
Då kom vi till nästa utmaning,vi måste igenom grannens gårdsplan.
Vi har ridit där många gånger förr men när hon inte sett det på en tid är allt som nytt.Det tog väl ca 20 minuter att steg för steg ta oss förbi.
Sedan är det härlig ridning på skogsväg och i själva skogen innan man kommer fram till en jättehärlig grusväg med gräs i mitten,ca1 km lång.Här blev det trav tills hon tvärstannade och spanade.Antagligen älg för det är riktiga älgmarker.
Det var bara en bit kvar innan vägen tog slut och vi ändå skulle vänt så jag orkade inte traggla med henne utan vände hem.
Den farliga gårdsplanen var inga problem på hemvägen men vid det sanka området åkte bootsen av igen
.Visade sig,när jag kollade hemma,att den var sönder.
Var ute 1 timme och 20 minuter och det var en riktigt härlig tur
.