Tankenötter för valpar

Gnist

Trådstartare
Idag fick de 2 jämtvalparna som är kvar hemma (Gira som vi behåller och Attila som flyttar lite senare) varsin tankenöt att knäcka :devil:

2 Frolicar i varsin tom banminthtubsask ( vilket ord :crazy: ) fick de och det tog ca 5 minuter innan de klurat ut hur de skulle få ut det goda inuti :D

Sedan idag ska vi ta en liten promenad i snövädret och då lär kamerabatteriet vara färdigladdat så att jag kan fota de små trollen och bombardera tråden med lite bilder :love:

Vad har ni för tankenötter åt era valpar?

Sv: Tankenötter för valpar

Klicker träning, eller shaping (stavas) vad man nu vill kalla det.
Hon får själv komma på vad hon ska göra för klicket.

Annars, toapappersrulle (fast slut) med godis i, inte så svårt då de bara är att slita sönder rullen :smirk: så jag vet itne om hon tänker.

Valp spår lägger vi lite då och då.

Har ingen riktigt bra tankenöt faktiskt. . . .

Nu är inte min valp längre, men sånt här har jag haft för mig hela tiden.

Jag har stoppat godis i petflaskor. Först utan kork o sen med löst åtskruvad. Nu i dagarna har jag skruvat år korken riktigt o hon har lärt sig hur man tar bort den.

Hon ser så rolig ut när hon vänder o vrider på flaskan som ser jättestor ut, även fast jag har en 33 cl :rofl:

Man kan även ta ett gammalt lakan o klippa i lämpliga remsor. Sen knyter man en knut mitt på remsan med godis i knuten. Tar ett tag innan de fattat hur de ska göra. Fast Nila sliter sönder lakanet tills godiset kommer fram..

Ställa burkar upp o ner på golvet med godis under. Lägga en handduk på golvet med godis under. Finns många varianter :D

Senast ändrad:

Ungefär samma som barajag.
Har även aktivitesboll.
Gamla märgben m godis i.
Sen spårade vi korta sträcker, godisupplet, nu letar han saker ist.
Filt som man viker (för varje "vik" lägger jag en ny godis.) Ser lite kul ut när Ganti ska leta upp godisbitarna.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundträning Hej! Ska väl göra en lång historia ganska kort. Endel kanske vill ha hans historia för att förstå hunden. Tog hem en gnutta jobbig...
Svar
6
· Visningar
6 955
Senast: dpmatte
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 894
Övr. Hund Var det dags för idag. Plockade upp Buke-Minerva efter vägen och stoppade in henne i baksätet med mina 2 pladderkusar till döttrar...
Svar
13
· Visningar
1 130
Senast: Gnist
·
Träning Med risk för att skapa ett ramaskri som kommer höras över halva landet.. (Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta den, visste...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 774

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka