Tänka på som fodervärd??

JessicaM

Trådstartare
Skulle vilja ha en massa råd om vad man bör tänka på som fodervärd??

avtal, försäkring etc etc

Sv: Tänka på som fodervärd??

Vem betalar för vet besiktiningen före hästen utlånas på foder?

Vi har gjort så att jag betalar försäkringen men den står kvar på ägaren.
Bes innan hon kom hem till mig bekostades av ägaren, när hon ska tillbax (om hon ska tillbax) kommer att bekostas av mig.
Vårat avtal är ganska simpelt men allt finns med. Vi har ett egenhändigt gjort men om man inte vill/kan så kan man även köpa färdiga.

Tycker att det är viktigt att kemin stämmer lika bra mellan ägare/fodervärd som mellan fodervärden och hästen.

Lycka till.

titta på de avtal man kan köpa. De är nämligen helt juridiskt hållbara, dessutom kan man lägga till punkter själv!

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 436
Senast: Grazing
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 257
Senast: Stergo
·
Ekonomi & Juridik Ska besikta en häst. 5 år ingen skadehistorik. Den var röntgad som 3 årings UA. Export. Fått plåtar och godkända av egen vet. Säljes av...
Svar
15
· Visningar
1 434
Ekonomi & Juridik En ridskola tänker börja använda en triangelmärkt häst i verksamheten. Detta mot att hästägaren får gratis uppställning. Vad jag vet är...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 441
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar