Tandställning som vuxen

kolblakkur

Trådstartare
Någon här som skaffat tandställning som vuxen? Vad för slags tandställning hade/har ni? Hade ni tandställning på övre och/eller nedre? Vad kostade det? Blev ni nöjda?
 
Sv: Tandställning som vuxen

Skaffade när jag var 37, fast tandställning i över och underkäke (drog ut fyra tänder) var klar 3,5 år senare

Kostade mig 25.000 + kostnad för utdragning av tänder och div annan lagning som var tvunget göras innan tandställningen kunde sättas in

Kan säga att det var det bästa jag gjort även om det tog tid och var ganska jobbigt
 
Sv: Tandställning som vuxen

Jag fick tandställning som tjugofemåring. Jag hade räls både uppe och nere. Jag betalade 23500 kr för själva tandställningen, dit och borttagningen och kontrollerna så länge jag hade räls. Sedan tillkom några besök a´ca 500 kr styck när jag bara hade tråd bakom tänderna under några år för att tänderna inte skulle flytta tillbaka sig.
Jag fick beviljat så att försäkringskassan betalade lika mycket, dvs de betalade 23500 kr också eftersom mitt bettfel gav mig spänningshuvudvärk. Det var dyrt men så värt det. Tänderna har inte flyttat tillbaka sig.
Jag är 41 i år så detta är ju ett tag sedan så priserna har ju säkert gått upp lite.
 
Sv: Tandställning som vuxen

Min mamma skaffade tandställning när hon var runt 50år. Vet inte vad det kallas men en sån vanlig "räls" som man oftast ser på barn/ungdomar. För att rätta till ett fel sedan tonåren som hon inte ville rätta till då men som blivit för jobbigt nu. Ingen aning om vad det kostade eller hur länge hon hade den men hon blev så nöjd. Och det tror jag hon fortfarande är nu flera år senare :)

Kanske lite tunt svar men ville bara visa att åldern verkligen inte verkar vara något problem ;)
 
Sv: Tandställning som vuxen

Jag har tandställning:)Både uppe och nere.Har haft den sen februari i år och är klar ungefär samma månad nästa år.Kostar mig 22 000.Jag är 49 år:)
 
Sv: Tandställning som vuxen

Jag har haft räls uppe samt nere. Var runt 21 när jag satte in tandställningen. Fick betala ca 30 000 kr och är väldigt nöjd! :)
 
Sv: Tandställning som vuxen

Jag har haft det. Hade räls både uppe och nere pga öppet bett. Då det räknades som led i sjukvårdsbehandling betalade jag sjukvårdstaxa och högkostnadsskyddet för sjukvård gällde. Planen var att jag egentligen skulle opererat käken med men det behövde jag inte. Snart har jag varit utan den i två år, tiden går fort....
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 960
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Tog nya prover förra måndagen och jag undrar lite kring mitt järnvärde. Har legat bra tidigare, kring 22, nu helt plötsligt var jag...
Svar
4
· Visningar
693
Senast: Kristall10
·
Övr. Katt Jag har under många år drömt om att skaffa katt men ständigt trängt undan drömmen utifrån min livssituation. Jag bor i lägenhet, pendlar...
Svar
19
· Visningar
1 048
Senast: Keb71
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 293
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp