Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så dom kan höja avgiften bara så där trots att du hade fått vänta längre än vanligtJag har haft frisktandvårdsavtal på folktandvården och då har jag blivit kallad med 18 månaders mellanrum, varannan gång till tandhygienist, varannan gång till tandläkare. 2020 blev jag inte kallad pga corona så när jag gick i somras hade det gått längre tid än vanligt. Jag hade mer tandsten än vad jag brukar (hade ju gått ett år extra), inga hål men var vid tillfället sjukskriven för stress. De fick för sig att jag därför inte skulle orka borsta tänderna o höjde mig flera grupper=svindyrt avtal. Det har känts bra att bli kallad o veta att de kollar läget men jag sa upp avtalet när det skulle förnyas så nu lär jag väl inte bli kallad alls, eftersom jag trillar längst ner på prioriteringen.
Får så när jag kommer till tandläkaren igen, med tanke på att jag vet att det är supersvårt att få tider även för de som har problem..
Ofantlig tur och tandborstning.Låter ändå osannolikt, eller så har du ofantlig tur med dina tänder
Samma här Gäller Folktandvården.Jag blir kallade vartannat år för kontroll hos tandhygienist som röntgar och kollar att allt ser bra, tar tandsten vid behov.
Behövs kontroll av tandläkare fixar hon det.
Jag går inte till tandläkare annat än när något har hänt.
Sist så hade jag slagit en tand lös, det är 15 år sedan nu.
Mina tänder behöver inte tandläkare, de går aldrig sönder.
Jag har aldrig behövt laga någon tand.
Kanske litet missfärgningar. Men mina tänder har en tråkig, grå färg från början så det spelar ingen större roll. Jag har dem till att äta med.Inga beläggningar eller missfärgningar eller tandsten?
Jag har inte heller haft några hål i tänderna men brukar gå till tandhygienisten iallafall en gång per år typ för att fräscha upp, ta bort lite beläggningar, kolla ev tandsten, samt göra ngn slags air flush som är som en hard core tandborstning/polering. Även om jag borstar tänderna noga och kör plackers varje dag så går det inte att jämföra med hur fräsch man känner sig efter att ha varit hos tandhygienisten!
Kanske litet missfärgningar. Men mina tänder har en tråkig, grå färg från början så det spelar ingen större roll. Jag har dem till att äta med.
Tandsten håller sig numera borta med annan tandkräm och tandpetare av plast.
Mitt mål med mina tänder är att de skall vara hela och sitta kvar.
Det går ju riktigt bra med det.
Dessutom så är det ingen som vill ta emot mig, jag hamnar hela tiden längst ner på listan efter alla andra som har behov av hjälp.
Hela och rena tänder behöver ju ingen vård.
Folktandvården Nyköping i 10 år och före det Folktandvården i Knivsta i 5 år.Hamnat längst ner på listan i 15 år? Det måste vara en populär tandläkarmottagning
Men allvarligt, hur köerna ser ut är säkert olika beroende på vart en går. Här får du tid till tandhygienist samma vecka oftast.
Det är ju toppen att du är nöjd med gaddarna!
Så ser det verkligen inte ut över hela landet. Tvärtom, det är stora brister på tandläkare och tandhygienister och enorma köer på oerhört många ställen, så pass att många ställen inte ens kan ta emot akuta patienter, eftersom de inte har tider. Pandemin har också gjort det värre tydligen.Hamnat längst ner på listan i 15 år? Det måste vara en populär tandläkarmottagning
Men allvarligt, hur köerna ser ut är säkert olika beroende på vart en går. Här får du tid till tandhygienist samma vecka oftast.
Det är ju toppen att du är nöjd med gaddarna!
Jag skulle inte gå till tandhygienist för att känna mig fräsch i munnen i någon vecka. Det känns som att skjuta över målet.
Folktandvården Nyköping i 10 år och före det Folktandvården i Knivsta i 5 år.
Det som inte behövs det behövs ju inte.
Jag skulle inte gå till tandhygienist för att känna mig fräsch i munnen i någon vecka. Det känns som att skjuta över målet.