Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det har med flourhalten att göra.Nu har inte jag barn så jag måste ju fråga varför hon MÅSTE börja använda "vuxentandkräm"?
Är det nåt med ingredienserna???
Tittade på min Zendiumtub. Där står arom bland ingredienserna, opreciserat vad. Skulle nog säga att det är något som ligger åt det mintiga hållet.Zendium smakade inte mint vad jag kommer ihåg
Alltså...i sammanhanget är ju ditt användarnamn jätteroligt.....Verkar finnas en del tandkräm märkt typ 6-12 år som har samma fluorhalt som vuxentandkräm (1450 ppm). Tex GUM junior med jordgubbssmak.
Alternativt Proxident och Salutem som är helt utan smak.
Curaprox innehåller inte mer fluor än barntandkräm, så om det är fluorhalten man är ute efter är det kanske ingen vits.
Vi har haft det men tandläkaren så att hon måste börja med vuxen tandkräm. Började med att beställa curaprox är ju värt priset om hon borstar ordentligt...Verkar finnas en del tandkräm märkt typ 6-12 år som har samma fluorhalt som vuxentandkräm (1450 ppm). Tex GUM junior med jordgubbssmak.
Det är en 12 åring så är nog ingen fara.Vet inte om den är lämplig för barn men Salutem har ingen mint, den smakar ingenting.
Denna smakar inget alls:Här någon tips på tandkräm som INTE smakar mint. Dottern avskyr mint men måste börja använda vuxen tandkräm.
Zendium använder jag också, den smakar inte så starkt. Klarar inte av stark mintsmak. Har Flux mild fluorskölj hemma men den smakar för mycket, trots att det är mindre mintsmak i den, så använder den väldigt sällan.Tittade på min Zendiumtub. Där står arom bland ingredienserna, opreciserat vad. Skulle nog säga att det är något som ligger åt det mintiga hållet.
Men det är ganska svag smak, känns inte som den "vanliga tandkrämiga smaken" som chockar munnen. Kan vara värt att prova om det kanske är intensiteten i andra smaksättningar dottern reagerar mot mer än att just minttoner är helpyton.
Gissar att de behöver ha i något som gör att det inte smakar kemisk-äckligt av andra ingredienser?