Tanderosion

Marka81

Trådstartare
Hej!
Har fått erosionsskador. Har ni tips på tandkrämer som kan ”göra underverk ”? Få tänderna att se vitare ut och bygger ett skyddande lager som gör att man kan äta/drick någorlunda normalt…
 
Utseende vet jag inget om, men Sensodyne är den enda som hjälper mig mot ilningar. Och framförallt tänka på vad jag äter och dricker. Surt funkar inte i större mängd, då får jag ont i tänderna.
 
Hej!
Har fått erosionsskador. Har ni tips på tandkrämer som kan ”göra underverk ”? Få tänderna att se vitare ut och bygger ett skyddande lager som gör att man kan äta/drick någorlunda normalt…


1633456897460.png


Jag använder den här, extra rengörande och bra om man har problem med tandköttet. Min tandläkare rekommenderade den och hon är nöjd med mina tänder numer. Jag har lätt att få tandsten och då är den super. Vet inte hur det är med erosionskador dock, kanske slipar den för mycket?
 
Jag använder Sensodyn Repair & Protect på morgonen och på kvällen använder jag Duraphat som har mer än dubbelt så mycket fluor som vanlig tandkräm. Efter lunch sköljer jag med Flux fluorsköld och använder mellanrumstandborste.

Man ska komma ihåg att vitare tänder får man genom att slipa/fräta bort det yttersta missfärgade lagret på tanden. Så har man redan frätskador på emaljen av någon anledning så är det inte rekommenderat att använda produkter som är gjorda för att göra tänderna vitare. Man kan möjligen jobba bort ytliga missfärgningar som mer ligger utanpå tandytan men har det gått in i emaljen så sitter det där. Vissa har också naturligt gulare tänder än andra så det är inte möjligt för alla att få vita tänder utan att genomgå ett större ingrepp.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
646
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag har nyss fyllt 50 och tycker att min mage har tappat formen helt,. Jag har svårt att dra in den över huvud taget. Har sen tidigare...
2
Svar
21
· Visningar
1 789
Senast: Stinaelin
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 222
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 961
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp