Tandborstning

Saga2

Trådstartare
Vilken tandborste tycker ni tar bäst bort plack? Jag har en mjuk babytandborste som min hund accepterar men funderar om den inte är för mjuk för ändamålet. Finns många andra sorter så vilken tycker ni är bra?

Låter de mycket? Var kan man köpa en sån?

Överallt :p Nä men alltså jag använder samma eltandborste som till mig själv men har ett eget borsthuvud till hundarna och hundtandkräm (jag kör på Virbacs enzympasta).
Ena hunden är lätt att borsta på, den andra tycker eltandborsten är obehaglig men det fungerar bra med vanlig barntandborste och valpen håller på att lära sig eltandborsten.

Överallt :p Nä men alltså jag använder samma eltandborste som till mig själv men har ett eget borsthuvud till hundarna och hundtandkräm (jag kör på Virbacs enzympasta).
Ena hunden är lätt att borsta på, den andra tycker eltandborsten är obehaglig men det fungerar bra med vanlig barntandborste och valpen håller på att lära sig eltandborsten.

Jaha trodde du menade en speciell eltandborste till hundar. Låter de mycket då?

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 503
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
720
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
322
Senast: alex.ha
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 830
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar