Tandborstning

Sv: Tandborstning

*kl*

Jag gav min hund sådana där tuggben dagligen, pedegree dentastix (osäker på stavning). Dessa tyckte jag fungerade väldigt bra, inte heller några problem med mage eller dylict :)

Jag borstar tänderna på mina nästan varje dag. Det borde ske varje dag, men det gör det tyvärr inte. Men i alla fall 4-5 dagar i veckan borstas tänderna på dem.

Jag använder en dubbeltandborste. Typ en sådan här:
822762.jpg

Tandkräm är just nu kycklingsmak, men vi varierar med smakerna. Tandkrämen köper jag hos veterinären.

KL

Jag var hos veterinar med min for arliga 'shots' for ett par veckor sedan. Veterinaren tyckte hon hade sa fantastiskt fina tander:D Och borstat har vi aldrig gjort, daremot far hon tuggben. I bland raa (ostrich ar inte lyckat, da blev magen dalig och jag ville flytta hemmifran :crazy:) och ibland "dental" ben.

Liknande trådar

Kropp & Själ Har jag hopplöst dåliga tänder eller är det jag som sköter mina tänder dåligt? Redan som liten minns jag att tandläkarna alltid skällde...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 296
Senast: jemeni
·
Hundhälsa Är det någon som har erfarenhet av det? Har en gammal hund som tycker att det är så hemskt att skrapa tänderna rena från tandsten så...
2
Svar
21
· Visningar
1 582
Senast: BornAgain
·
Katthälsa Är det fortfarande något man ”ska” göra på sina katter? Och som följdfråga, hur gör man?? Min gamla katt fick FORL tidigt och vi la...
Svar
7
· Visningar
826
Senast: tott
·
Hundhälsa Hej alla! Vi trodde vår lilla löpte första gången för någon dryg månad sedan - hon började kissa hela tiden, blev superkelig, verkade få...
Svar
6
· Visningar
603

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka