Tält-vindskydd

S

Snaelilja

Jag undrar om det finns några här som anväder ett tält-vindskydd?

är det bra? går hästarna in? värt pengarna?

vi funderar på att skaffa det till våra killar, med tanke på att det int är våran mark så känns det onödigt att lägga ner 20 000 och bygga ett vidskydd när vi ändå letar egen gård.

Sv: Tält-vindskydd

Min kompis har ett sånt. Hon är supernöjd. PMa om du vill ha hennes nummer så kan du ju ringa och intervjua henne :idea:

Var noga och hör med din kommun först så att de verkligen godkänner det som ligghall. I kungsbacka kommun där jag bor visade det sig inte vara ok när miljö o hälsa var ute hos mig. Då hade vi haft tält hela vintern, men precis påbörjat bygge av riktig ligghall.

Tält är helt ok, men min ena häst gillade inte vara där när det blåste i väggarna= lagom meningslöst iom att han inte vågade vara där i oväder. Fodrade jag hö så övervann han rädslan. Men tältet i sig är bra, det står fortfarande i hagen, två år senare -nu som gödselstackstak. Det höll t.o.m. för stormen Per. O det var ett tält för 2500:- från K-Rauta :D

Tält är ok, men överväg andra möjligheter oxå, det behöver inte bli så dyrt, och kan byggas så man kan montera ner o flytta det.

Hej!
jag blev lite nyfiken på ditt tält Kvandi, har du någon bild på det?? Kanske ska skaffa något liknande som komplement i hagen.
Vilka mått har det?

Det här har stått i 2 år nu ,men dom går in på natten så om det är godkänt som vindskydd vet jag inte.

PICT0640.jpg

Jag undrar också var man får tag i dessa tält? Ser mkt smidigt ut, att kunna flytta vindskyddet är mkt praktiskt :)

Smidigt! :)
Har haft funderingar på om man skulle köpa något sådant & hyra mark, men man behöver ju något utrymme för saker & foder och el & vatten med. Klart, man kan kanske inte stänga in hästarna i ett sådant tält om man skulle vara tvungen. (om man skulle behöva ha dom inne av någon anledning)

I Kalmar län är dessa inte godkända som ligghallar. Vi har haft ansökan uppe i länsrätten, men fått avslag.
De är däremot bra och hållbara. Har haft två stycken uppe i två år och de ser som nya ut. Klarar både hästar och stormar.
Mvh
Milschen

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 377
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 499
Senast: tuaphua
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 266
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 349
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Banta/slimma ner shettis?