Masqueradee
Trådstartare
Jag vill önska mig ett tält i julklapp/födelsedagspresent (jag fyller år 1a Januari så jag brukar slå ihop mina önskelistor ) men mitt problem är att jag inte riktigt vet vilket typ av tält jag önskar mig! Jag söker alltså inte ett speciellt märke eller inköpsställe utan snarare vilka kvalitéer ett sådant tält bör ha
Tältet jag söker bör...
... vara bekvämt att bo i upp till 2 veckor (alltså stå uppställt en längre tid, vara bra vattentätt men samtidigt kunna ventileras bra om graderna stiger uppåt 25 grader +)
... enkelt att sätta upp
... kommer antagligen sova själv i tältet men vill ändå ha gott om plats att byta om samt fixa och dona
... ej väga speciellt mycket samt kunna gå att frakta/sätta fast på en vandringsväska
Förutsättningarna jag kommer att ha när jag använder tältet:
- Tältet kommer att stå på en gräsmatta/fotbollsplans-liknande underlag
- Det kommer alltså stå uppe i 1-2 veckor
- Vädret är inte säkert (for obvious reasons), men tänk Frankrike mitt i sommaren
Har surfat runt lite och det verkar finnas så kallade hiking-tält, camping-tält, weekend-tält... Vad ska jag önska och vilken storlek (alltså antal personer) "vill" jag ha?
Tältet jag söker bör...
... vara bekvämt att bo i upp till 2 veckor (alltså stå uppställt en längre tid, vara bra vattentätt men samtidigt kunna ventileras bra om graderna stiger uppåt 25 grader +)
... enkelt att sätta upp
... kommer antagligen sova själv i tältet men vill ändå ha gott om plats att byta om samt fixa och dona
... ej väga speciellt mycket samt kunna gå att frakta/sätta fast på en vandringsväska
Förutsättningarna jag kommer att ha när jag använder tältet:
- Tältet kommer att stå på en gräsmatta/fotbollsplans-liknande underlag
- Det kommer alltså stå uppe i 1-2 veckor
- Vädret är inte säkert (for obvious reasons), men tänk Frankrike mitt i sommaren
Har surfat runt lite och det verkar finnas så kallade hiking-tält, camping-tält, weekend-tält... Vad ska jag önska och vilken storlek (alltså antal personer) "vill" jag ha?