tält-hjälp!

Masqueradee

Trådstartare
Jag vill önska mig ett tält i julklapp/födelsedagspresent (jag fyller år 1a Januari så jag brukar slå ihop mina önskelistor :p) men mitt problem är att jag inte riktigt vet vilket typ av tält jag önskar mig! Jag söker alltså inte ett speciellt märke eller inköpsställe utan snarare vilka kvalitéer ett sådant tält bör ha :)

Tältet jag söker bör...
... vara bekvämt att bo i upp till 2 veckor (alltså stå uppställt en längre tid, vara bra vattentätt men samtidigt kunna ventileras bra om graderna stiger uppåt 25 grader +)
... enkelt att sätta upp
... kommer antagligen sova själv i tältet men vill ändå ha gott om plats att byta om samt fixa och dona
... ej väga speciellt mycket samt kunna gå att frakta/sätta fast på en vandringsväska

Förutsättningarna jag kommer att ha när jag använder tältet:
- Tältet kommer att stå på en gräsmatta/fotbollsplans-liknande underlag
- Det kommer alltså stå uppe i 1-2 veckor
- Vädret är inte säkert (for obvious reasons), men tänk Frankrike mitt i sommaren

Har surfat runt lite och det verkar finnas så kallade hiking-tält, camping-tält, weekend-tält... Vad ska jag önska och vilken storlek (alltså antal personer) "vill" jag ha?

Liknande trådar

Äldre Två vuxna, en mellanstor hund och ett barn på 5 år ska nu bli campare! Vi kommer åka ut i skogen kanske 5-6 nätter i sommar samt sova...
Svar
9
· Visningar
1 448
Senast: Lavine
·
Hästmänniskan Har kommit i den positionen att maken köpt en ny bil, en bra bil iofs då allt finns som jag behöver. Dragkrok, fyrdjulsdriven, ditten...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 987
Senast: ThomasM
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 361
Senast: Alexandra_W
·
A
Avel Jag har tidigare skrivit i trådar och frågat om de hingstar jag tänkt mig till mitt sto varit okej att avla på men mest bara fått...
2
Svar
36
· Visningar
4 561
Senast: guppey
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar