Har kommit i den positionen att maken köpt en ny bil, en bra bil iofs då allt finns som jag behöver. Dragkrok, fyrdjulsdriven, ditten, datten och allt lull som han önskar på en bil. MEN jag får inte dra vårt släp som tidigare, utan måste nu antingen fixa utökat eller typa ner. Det senare ser jag faktiskt inte som ett bra alternativ, eftersom vårt släp i dagsläget kan ta två islandshästar lagligt med nuvarande totalvikt vilket faktiskt är mycket positivt.
Hur gör man det, har ju förstått att det handlar om ett förarprov vilket inte bör vara så problematiskt. Provat att googla men blir just inte mycket klokare faktiskt, speciellt inte när det kommer till avdelning vad kan jag använda och säkerhetskontrollen.
Vårt släp borde ju gå att använda eftersom det redan nu är för tungt, men hur mycket ska den lastas med, och hur har man säkrat lasten. Känns ju lite konstigt eftersom det inte går att säkra en häst.
Säkerhetskontrollen, kollar man däcktrycket även på bilen? För här har ju den en snillrik anordning som talar om när trycket minskar i däcket, alltså behöver jag inte springa runt och sparka däck iom det.
Kan någon snäll person som gjort detta berätta hur det gick till, och vad jag förstår så ingår rak backning samt backning i 90 grader med släp eller har jag missförstått något?