Tål inte äpplen

N

Neisti

Min skötiis tål, antagligen, inte äpplen, eftersom det börjar rinna ur baken på stakkarn så fort han får ett :S Är det någon mer som har/känner en häst som inte heller tål äpplen? Har aldrig hört talas om en häst som inte tål det, och eftersom han älskar äpplen så otroligt mycket så verkar det lite konstigt.. tyvärr vet inte alla att han inte tål det heller, så han fårt ju äpplen ändå. Min fd ridlärare som jag nu rider privat för ibland har iaf "spridit" det i stallet ;)
Har snackat med en ur stallpersonalen, men han tror att min älskling har dålig bakterieflora, så avslår därför mitt förslag om att klistra upp nån lapp där det står att man inte ska ge min skötis äpplen :mad:

Vad knäppt.
Även om han har dålig bakterieflora så får han ju problem när han äter äpplen och då skadar det väl inte att sätta upp en lapp.
Sätt upp en ändå- ;)

Inte som inte tålt äpplen men som inte gillade äpplen. Det berodde på syrorna som finns i äpplena. Vi delade dem och gav han dem efter ett par timmar, då åt han gärna - han älskade nämligen det egentligen men kanske gjorde syrorna att han tyckte att det var surt eller nåt.

Liknande trådar

Utrustning Okej, nu ryker det ur öronen på mig! Kort historik så åkte jag och provade ut sadlar till fyraåringen för 1½ månad sedan. Hoppsadel...
2
Svar
27
· Visningar
2 629
Senast: Caroline87_eskilstuna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar