ztsu
Trådstartare
Jag köpte i slutet av sommaren min drömhäst, en riktig läromästare. Han är 20 år gammal och har tidigare tävlat hoppning på hög nivå. De sista två åren har han dock varit mer eller mindre avställd, mest gått i skogen som lokomotiv till unghästar. När jag köpte honom var han därför inte alls i form. Han var mager och omusklad, och sprattlade mest runt när jag red. Väldigt lång i kroppen. Nu börjar han lägga på hullet och vi har tränat mångsidigt vilket lett till att han så smått även börjat muskla på sig. Med dessa muskler kommer också en mer samlad ridning, eller iaf inte sprattel och ben överallt som tidigare.
Men, jag ser på bilder från våra träningar att hans trav är oren. Han har taktfel och jag vet inte hur jag skall komma till rätta med detta. Skulle behöva lite tips och råd från er. Kommer detta korrigera sig själv i takt med att han blir starkare och än mer bärig? Hur kan jag hjälpa honom på traven ()?
Här ser ni vad jag menar. Vänster bak är i marken men höger fram är i luften..
Men, jag ser på bilder från våra träningar att hans trav är oren. Han har taktfel och jag vet inte hur jag skall komma till rätta med detta. Skulle behöva lite tips och råd från er. Kommer detta korrigera sig själv i takt med att han blir starkare och än mer bärig? Hur kan jag hjälpa honom på traven ()?
Här ser ni vad jag menar. Vänster bak är i marken men höger fram är i luften..