Taktfel i ökad trav

Sv: Taktfel i ökad trav

Kl
att en ren travtakt skulle innebära en exakt sådan är inte helt sann om man tar till vetenskapliga metoder såsom högahastighetskameror.

Där är singer symaskin eller en som hoppar mellan diagonalerna rätt.

en häst som bär mer vikt på bakdelen sätter ner just för bärandet ner dem en aning före.

Om man inte vet att galopp är en ngt samsidig rörelse o att bytena utförs på samma sätt blir det förstås knas.

det var ju just den debatten som Bent... som den ende av avvikande åsikt att den inte behövde byta liksidigt.

Det tror jag att han nu har reviderat sen han köpte mer sporthästar o slutat att rida för sakta- utan svävmomentet som krävs.

Sv: Taktfel i ökad trav

det var ju just den debatten som Bent... som den ende av avvikande åsikt att den inte behövde byta liksidigt.

Det tror jag att han nu har reviderat sen han köpte mer sporthästar o slutat att rida för sakta- utan svävmomentet som krävs.

En liten kommentar bara - Bent har inte köpt några sporthästar. Han håller fast vid knabstruper- och fredriksborgarhingstar, men har köpt en ung PRE av den gamla modellen.
Jag antar att den du syftar på är den vite spanske hingsten, men den är inte hans egen. Och den är av tjurfäktningsmodell.

Liknande trådar

Hästvård Jag hade behövt lite idéer så jag vet vad jag ska föreslå när jag åker på återbesök igen nästa vecka. Har en häst som voltade i hagen...
Svar
14
· Visningar
2 244
Senast: Centaur
·
Hästhantering Har ett litet problem med den ena hästen. Han är 8 år, väldigt snäll men har attityd, är känslig och uppmärksam, både när det gäller...
Svar
18
· Visningar
2 318
Senast: Jealle
·
Ridning Tror aldrig att jag har sett en trâd som handlar enbart om longering. Jag har longerar mycket hästar av alla sorter, föl, unghästar...
Svar
6
· Visningar
1 460
Senast: Helan
·
Ridning Har roat mig med att skriva av vad herr DLG säger om ämnet terre à terre. Notera särskilt hans utläggning om folk som bara pratar...
2
Svar
21
· Visningar
2 595
Senast: Jegra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar