Takhöjd i stall

Sv: Takhöjd i stall

Men frågan är väl om det inte blir nästan samma sak att bara ta bort fönstret i varje box?

Vi har bytt en del fönster mot vindplåt, och det blev riktigt, riktigt bra. Släpper in lika mycket frisk luft som om det vore öppet rakt ut, men man slipper draget och det kan inte regna/snöa in. Dessutom ger de MER ljus än ett fönster, märkligt nog.

Vindplåt? Vad är detta? Berätta vad det är, om du har bilder el var jag kan hitta det. Låter intressant, eftersom jag själv har kommit så långt med stallet att det är dags med fönster/ventilation etc.

Jag har inte hittat någon info eller bild på nätet tyvärr, vi beställde via en bekant som jag tror hittat en dansk leverantör. Jag kan kolla det och ta bilder på våra plåtar om du vill.
Plåten ser ut som....plåt ;) med massa små hål i helt enkelt. Säkert inte svårt att åstadkomma hos en plåtslagare egentligen. Tror man kunde få den i rött också, vi valde vitt. Det blir ju inte så snyggt från utsidan som med fönster, men jäklar vilken skillnad det blir för ventilationen. Vi bytte fem fönster, tror jag det var, av 10-12.

Liknande trådar

Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
1 170
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 845
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 482
Senast: Mabuse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 416
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar