Tak på stallen

P

Pincushion

Jag och en kompis har i princip fått ett stall, visserligen i dåligt skick med grunden finns och väggar ;) Vi beöhver byta ut stora delen av taket i en ganska fräsch tillbyggnad på stallet och tänkte ha det som en stor lösdrift. Hagarna till stallet är rena drömhagarna, stora, varierad teräng och bra gräs. Men problemet är att vi inte har så stor koll på det här med tak och vi ska försöka göra allt själva.
Vad har ni för erfarenheter av att laga ett yttertak till stallet och vet ni vad det kan kosta cirkus per kvadratmeter?
Vi börjar med en lösdrift och sen ska vi fixa till själva stallet med fyra stora boxar men det blir ett STORT projekt.
Men som sagt, några tankar och ideer om takläggning? hur har ni gjort och så. Alla tankar är välkommna!:bump:

//Pincushion (ej snickare men händig, hehe :p )

Sv: Tak på stallen

"I princip fått" - se till att ni har klara papper på stället. Tak och inredning kostar rätt bra med stålar, surt att lägga ner det på någon annans byggnad.

Sv: Tak på stallen

"I princip fått" - se till att ni har klara papper på stället. Tak och inredning kostar rätt bra med stålar, surt att lägga ner det på någon annans byggnad.

Har fått det på papper, princip fått = att jag betalade han ett paket kaffe :P

Liknande trådar

Anläggning Jag bor på en mindre hästgård som jag inte haft så länge. Jag har ett stall med fyra boxar där takhöjden är "på gränsen" eller rent av...
Svar
18
· Visningar
2 580
Senast: Roheryn
·
Anläggning Hej Jag har tänkt skaffa häst igen inom de kommande månaderna. Då jag inte har tillgång till mitt gamla privata stall så håller jag nu...
2
Svar
26
· Visningar
3 530
Senast: Angel
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 050
Senast: shia
·
Hemmet Hur hade ni gjort? Ni bor i ett gammalt hus(torp) på en skogsgård! Ett litet hus som är allt annat än modernt/renoverat. Huset hade...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 725
Senast: Raderad medlem 6459
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård