Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, man kan ju köra mot rött ljus också tills någon kommer på en eller om det händer en olycka och man skadas eller skadar någon annan Djurskyddslagen gäller lika mycket som någon annan lag....Nu kanske det somsagt inte är kontrollen du bör oroa dig över men eftersom det var DET som ts efterfrågade så är det antagligen det ts undrar över. Personligen så tror jag inte att det blir några större påföljder. Det kan vara så att du blir tvungen att flytta hästarna från sommarbetet och då får man väll göre det då.
... Tycker att ett förbud är bra, men detta var ej min fråga.
Jo, det kan man. Håller du djur i sverige så ska du följa de lagar och regler som finns här. Det är inte tillåtet att hålla häst i hagar med taggtrådsstängsel från och med 1 januari 2010 enligt Djurskyddsmyndighetens föreskrifter och allmänna råd om hästhållning 5 kapitlet, 8 §. Alla föreskrifter om djurhållning finns här: http://www.jordbruksverket.se/amnes.../ldjurskydd.4.6beab0f111fb74e78a78000821.htmloch addressen till det ar vad???
a andra sidan om jag vill ha taggtrad i mina hagar har jag det, ingen kan komma och saga vad jag gor pa min mark.. nu har jag inte det har men i alla fall..
Du får ett föreläggande om att ordna så att dina hästar inte går i hage med taggtrådsstängsel. Du kan i så fall göra som morholmsarabs beskrev, sätta elstängsel innanför taggtrådsstängslet. Det finns dock flera som påstått att hästar kommit mellan elstängslet och taggtrådsstängslet och då skadat sig etter värre än om det bara funnits taggtråd där. Så jag vågar inte riktigt stå för det rådet. Man kan också sätta distanser (horisontellt) på taggtrådsstolparna och fästa elstängsel på dem istället. Man måste då vara noga med att jorda taggtråden så att den inte riskerar att bli strömförande om en tråd skulle falla ner på taggtråden av en olyckshändelse.Naturligtvis vet jag att jag är ansvarig för mina djur.
Min fråga var och är vad påföljden blir om min hästar går med olagligt staket.
Forbud mot vad??? taggtrad ar forbjuden?? for vad for slags djur?? jag menar man maste ju kunna halla djuren inne i hagen/omradet.. Finns ingen ko/tjur som stannar for en ynklig trad av electric.. lol.. knappt de stannar om det ar taggtrad om de bestammer sig for att "stampede"..
OK sa jag ar inte fran Sverige....
vad ar forbjudet med taggtrad?? kan ngn svar pls?
Fler och fler bönder går faktiskt över till elstängsel ....