Tagelarmband

ztsu

Trådstartare
Nu är det två veckor sedan min bästa vän fick somna in. Några av er kanske har följt vår kamp med hennes ben och hovar, tillslut så blev det dock fång som tog henne ifrån mig. Av allt det jävliga man kan utsättas för... :(

Jag sparade lite tagel från hennes svans för jag tänkte jag skulle göra ett armband. Det är ju dock inte en obegränsad mängd, så nu är jag rädd att jag skall skicka iväg det till någon som gör en bristfällig produkt. Är det någon av er som gjort sådana armband? Är ni nöjda? Jag antar att man inte får länka till specifika sidor, men ni kanske kan ge mig allmänna tips på vad jag skall tänka på?
 
Jag gav min vän ett sådant tagelarmband med tagel från hennes häst. Jag blev riktigt nöjd med resultatet. Olika sidor har jag märkt kräver olika mycket tagel. Hittar du en som du gärna vill ha ifrån, kontakta denne och förklara läget och säg hur mycket tagel du har. Hellre få ett nej innan än en bristfällig produkt som sagt.

I mitt fall fick skulle det vara ca 30 cm långt, och för att få det fick man ju ta bort alla hårstrån som är kortare än det genom att sätta en snodd på 30 cm ungefär. Det är mer än man tror som är kortare.
 
Nu är det två veckor sedan min bästa vän fick somna in. Några av er kanske har följt vår kamp med hennes ben och hovar, tillslut så blev det dock fång som tog henne ifrån mig. Av allt det jävliga man kan utsättas för... :(

Jag sparade lite tagel från hennes svans för jag tänkte jag skulle göra ett armband. Det är ju dock inte en obegränsad mängd, så nu är jag rädd att jag skall skicka iväg det till någon som gör en bristfällig produkt. Är det någon av er som gjort sådana armband? Är ni nöjda? Jag antar att man inte får länka till specifika sidor, men ni kanske kan ge mig allmänna tips på vad jag skall tänka på?

PM till dig! :)
 
Nu är det två veckor sedan min bästa vän fick somna in. Några av er kanske har följt vår kamp med hennes ben och hovar, tillslut så blev det dock fång som tog henne ifrån mig. Av allt det jävliga man kan utsättas för... :(

Jag sparade lite tagel från hennes svans för jag tänkte jag skulle göra ett armband. Det är ju dock inte en obegränsad mängd, så nu är jag rädd att jag skall skicka iväg det till någon som gör en bristfällig produkt. Är det någon av er som gjort sådana armband? Är ni nöjda? Jag antar att man inte får länka till specifika sidor, men ni kanske kan ge mig allmänna tips på vad jag skall tänka på?

Beklagar hästen :(

Om du googlar "tagelarmband häst", så har jag skickat in till den sidan som kommer upp först/översta alternativet och är jätte nöjd! Hen skickade även tillbaks det taglet som blev över tillsammans med armbanden. :)
 
Jag hade gärna haft ett sånt armband med min gamla trotjänare Fengurs tagel i. Men när han togs bort visste jag inte om att detta fanns :( Det enda taglet jag har kvar efter honom är dna provet chipmärkaren tog från svansen när han fick chip. Det ligger i ett kuvert i hans pass. Det är antagligen inte så långt som 30 cm så jag undrar om någon vet om att någon gör armband där inte det är tagel hela vägen runt utan kanske bara en liten fläta och sen något annat material?
 
Jag hade gärna haft ett sånt armband med min gamla trotjänare Fengurs tagel i. Men när han togs bort visste jag inte om att detta fanns :( Det enda taglet jag har kvar efter honom är dna provet chipmärkaren tog från svansen när han fick chip. Det ligger i ett kuvert i hans pass. Det är antagligen så långt som 30 cm så jag undrar om någon vet om att någon gör armband där inte det är tagel hela vägen runt utan kanske bara en liten fläta och sen något annat material?

Mejla någon av dom och fråga, tror inte alls att det är omöjligt! :)
 

Liknande trådar

Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 938
Senast: NotlikeI
·
Hundhälsa Får varna för ett långt inlägg.. Behöver skriva av mig och samtidigt få råd från andra hundägare.. Har en jack russel tik som är 12,7 år...
2
Svar
26
· Visningar
6 247
Senast: Maddix24
·
Äldre Jag har de senaste tre åren firat nyår i Rom. Bestämde dock redan förra nyårsafton (som var vansinnigt trevlig) att det i alla fall...
Svar
4
· Visningar
1 104
Senast: Sjalen
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 612
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Akvarietråden V
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp