Sv: Tågarp!

måste fråg var de så att alla tod de lungt på första tävlingen för året eller? de va ju en hel del både * och ** hästar med och inte fixa tiden.

Anledningen är nog snarare den nya regeln att de inte får rida med klocka i lägre klasser. Rätt intressant att se, en hel del tidsfel. Fast jag är iaf glad att folk red lite för långsamt, istället för att gasa på för att klara tiden till varje pris.

Var där och tittade på tävlingarna och eftersom jag var lite nyfiken på alla nya regler med bl.a. fokus på säkerhet så undrar jag om någon fick info (och i så fall på vilket sätt) om vem som var utsedd till ryttarrespresentant vid tävlingen. Själv kunde jag inte hitta den och fick inte tillfälle att fråga TD'n.

Anledningen är nog snarare den nya regeln att de inte får rida med klocka i lägre klasser. Rätt intressant att se, en hel del tidsfel. Fast jag är iaf glad att folk red lite för långsamt, istället för att gasa på för att klara tiden till varje pris.

A juste de tänkte jag inte på...

måste fråg var de så att alla tod de lungt på första tävlingen för året eller? de va ju en hel del både * och ** hästar med och inte fixa tiden.

Säkerligen spelade klockan en del roll men jag vet att en del resonerade som Hanna. Få en bra rytm och en fin runda, tiden spelade inte så stor roll.
"Backen nedför" var annars ett stopphål som tog en hel sekunder.

Var där och tittade på tävlingarna och eftersom jag var lite nyfiken på alla nya regler med bl.a. fokus på säkerhet så undrar jag om någon fick info (och i så fall på vilket sätt) om vem som var utsedd till ryttarrespresentant vid tävlingen. Själv kunde jag inte hitta den och fick inte tillfälle att fråga TD'n.

Jag frågade TD men fick inget svar.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen arrangerade Häggums sportryttarförening Folksam Ponny-SM i fälttävlan. Tävlingarna gick på Häggum samt Grevagårdens...
Svar
0
· Visningar
112
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlan är först ut av de tre ridsportgrenarna under OS i Paris 2024. Så här går tävlingen till.
Svar
0
· Visningar
195
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två svenska mästare i fälttävlan korade under helgens tävlingar i Kristianstad. Wynja Eriksdotter Rubin och Mikko Moisala var...
Svar
0
· Visningar
97
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När de nordiska mästerskapen i fälttävlan avgjordes i Köpenhamn i helgen blev det en tävling som innehöll flera fina framgångar för de...
Svar
0
· Visningar
105
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka