quigley

Trådstartare
Någon mer än jag som ska till Tågarp? Själv ska jag starta 100-klass och ska försöka rida felfritt i hoppning och terräng och om vi följer trenden få under 60 straff i dressyren.

:banana::banana::banana:

Sv: Tågarp

Eventuellt... Jag har efteranmält och kan komma in om någon stryker sig... Skulle ridit Pay and cross i Hermanstorp som träning inför Gärds men nu blev den inställd :(

Ja, jag ska debutera min 7-åring. Det blir så SPÄNNANDE!!! Det var 9 år sedan jag startade sist och känner mig väldigt ringrostig. Hästen hoppar så glatt på allting och har världens härligaste inställning. Men han har ju aldrig hoppat en hel bana på tävling. Som tur är tränade vi en gång i Tågarp i somras.

Jag efterlyser någon att gå banan med!!! :bump::bump:Det är alltid intressant att höra hur andra tänker när de går, vilka svårigheter som kan finnas som man själv inte ser vid första anblicken. Brukar alla samlas till banvisningen? Då kanske vi kan ses där? (Frågan kanske låter kontsig, men jag tävlar körning på Msv nivå och där är det givetvis viktigt att gå hindren oerhört noga och titta på sträckorna men inte jätteviktigt att gå på själva banvisningen om det inte är en 3-dagarstävling.)

De flesta försöker gå banvisningen så man inte missar någon pliktport, sväng eller alternativ på nåt hinder.

Om du inte får nån respons just här på att gå banan med någon så häng på när alla går banan 1 gång till efter banvisningen! FT-folk är vänliga människor o svarar snällt på frågor så var inte blyg utan haka på någon bara!:)

Ska dit med min ponny, sista fälttävlan tillsammans för oss :cry::cry::cry:

Tänkte ta revansch från debaclet i Örebro och toppa karriären med ett DM-guld i 80-klassen :angel:

Jag och rosa tant är anmälda, men eftersom stora fina bilen har valt att lägligt pajja sin tändstift så ser det lite oklart ut just nu.
Men med hjälp av händig sambo och/eller genomsnälla klubbkompisar så kan vi nog ta oss ner.

Har inte haft råd/ork att lösa högre licens så det får bli 90 även på årets sista, men ny bana för oss så kul ska de bli!

Nästa år, då :devil:

Å jag går gärna banan!:laugh:

Tack för tipset! :bow: Jag ska fråga någon som ser snäll och kunnig ut :D Kul att du har samma tankar om FT-folk som jag har om kör-folk. Där kan man gå fram till världsmästaren i maraton och fråga om vägval i ett hinder och får genast och vänligt ovärderliga tips och synpunkter. Mycket roligare än dressyr där man knappt vågar hälsa på dem som parkerat transporten bredvid :angel:

Jag ska dit och rida debutant.. Blir sista för i år och kanske även den sista tillsammans med min häst då han ska säljas..

Jag ska dit och debutera som chaufför och hästskötare åt Sitas dotter.
Blir första gången jag öht kör transport med häst i, men efter att ha varit ute och tränat med tomt släp på vägarna runt Sita så är det enda som känns något läskigt prospektet att behöva backa med släp :crazy::o

Kan hända att jag ber någon om hjälp om hjälp med o backa ut, men jag räknar kallt med att vad som än händer så löser det sig. :)

Min dotter kan säkert hjälpa dig att backa. Hon är bra på det .
Jenny vet vem "dunderklumpen" är :banana: vi lär synas där i morgon :laugh:

Kverulanten; Åh, det vore kanonsnällt! :)

Jag kommer även ha kameran med mig, så om ni vill kan ni slänga ut ert nummer här, så ska jag försöka ta någon bild om jag har tid och möjlighet :)

Senast ändrad:

Vet ju inte om det är samma som startnumret...men äsch dom rider ju nära så jag kan peka...hahahaha :)

Placeringen?? Vann hon inte? Jag SA ju till henne att hon skulle vinna om hon nu skulle envisas med att åka dit....:devil:

*kl*

Här kommer en liten film från min terräng i Tågarp!

http://www.youtube.com/watch?v=Q07pLiyOBKo

Är så glad, vi brukar ha lite svårt att klara tiden och det var en ganska snål tid, men ponnyn hade fått eld under tassarna och susade i mål nästan snabbast av alla :love:

Sedan blev det lite fail i filmredigeringen, men det ska iaf stå "SKÅNSKA MÄSTARE" överst i slutet :D

Grattis! Närmast idealtid var jag :D. Placerad iaf efter en dressyr som inte var optimal. Fin tävling, kommer tillbaks nästa vår efter en hel vinters dressyr :laugh::laugh: Vi kanske inte tävl samma klass? P80 red jag.

Senast ändrad av en moderator:

Grattis allihopa...dottern red bara dressyr och hoppning, hästen kändes inte 100 så vi strök han till terrängen, fast hon finns inte ens med i resultaten :confused: får man tillbaka anmälningsavgiftene då :D

Fast jag funderar ju när jag läser resultatet...inget utslag alls i 100-klass hoppningen utan de flesta nollor eller 4 fel. Men i debutant klass 17 uteslutna varav 6 i hoppningen??? Vad var det med den hoppbanan o vad hände i terrängen? Resultat borde inte varit annorlunda i debutant mot lätt klass om banorna var rätt anpassade?

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
531
Senast: Mli
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På lördag startar första klassen i ridsport-OS 2024. Till skillnad från de andra grenarna, som går inne i Paris, kommer hoppning...
Svar
0
· Visningar
613
Senast: Gunnar
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 395
Senast: hhere
·
  • Artikel Artikel
Radannons Bevaka ridsporten som ung journalist! Är du en ungdom 13-25 år som är fascinerad av ridsporten och trivs framför och bakom kameran...
Svar
0
· Visningar
640

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka