Tåg och kattbehov

Sv: Tåg och kattbehov

Men visst måste det väl finnas toaletter inom räckhåll? Tänk tvärt om, om man skulle som allergiker behöva gå igenom en djurkupé för att behöva gå på toaletten. Jag har aldrig stött på det problemet, och skulle jag gjort det skulle jag försökt tagit största möjliga hänsyn, men gått ändå. Min katt har lika mycket rätt att uträtta sina behov som resten av passagerarna, tycker jag.
 
Sv: Tåg och kattbehov

Där Celija sitter i tåget är precis bakom tågföraren - dvs. återvändsgränd eller vad man ska säga. Det är aldrig någon mer än tågvärd eller förare som går igenom kupén.
Det finns toaletter inom räckhåll, bara att Celija har missat den tidigare, men hon måste gå igenom en vagn för att ta sig till den, men bär man katten och inte segar sig igenom vagnen utan går i normaltempo ska det inte vara någon fara.
 
Sv: Tåg och kattbehov

Precis! Man behöver inte gå in dit om man inte själv vill, fast jag skulle inte
bli förvånad om någon mupp sätter sig där (eftersom det ofta är lite folk) och
sedan klagar på att vi har djur där. :o

Det är en vanlig lång kupe man måste kila igenom för att komma till toaletten
men är lite fundersam till om det är okej att släpa katt igenom den.

Men Sorbe, om jag hastar igenom tror du alltså att det är okej?
Jag kan ju kanske fråga tågvärden nästa gång! :idea:
 
Sv: Tåg och kattbehov

Jag är tågvärd o har jobbat på den typen av tåg. Tre toaletter på 300 resenärer, väldigt genomtänkt....
Har inga problem med att man tar med djur till toan.
 
Sv: Tåg och kattbehov

Haha, skulle någon påpekat att jag satt i djurkupén med djur hade jag blängt på dem och ba "Ja, men detta ÄR ju faktiskt djurkupén". :D

Som Bison säger har hon jobbat på dubbeldäckarna (och även andra tåg :D ) och det är bara att gå igenom. :)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Jag ska på söndag för första gången åka tåg med 2 katter (ca 2 år gamla) själv. Den ena katten har åkt förut, och är numera rätt...
2
Svar
25
· Visningar
7 721
Senast: Nakeri
·
Övr. Hund Det är lite kaos och katastrof här, för att uttrycka det milt. Jag har ju innan varit synnerligen priveligerad med hundvakt, så vovve...
2
Svar
21
· Visningar
5 058
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp