Jo, det vet jag. Och nej, det har han inte.Det vet du inget om. Han har hur som helst gjort en åtgärd i den riktning jag förespråkar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo, det vet jag. Och nej, det har han inte.Det vet du inget om. Han har hur som helst gjort en åtgärd i den riktning jag förespråkar.
Det är tacksamt att ni är så naiva.Jo, det vet jag. Och nej, det har han inte.
Men ska vi inte verka för att ändra på detta? Våldtäkter kommer tyvärr att fortsätta ske, men ska skulden ligga hos kvinnan?När det inte finns en polis i närheten blir det ju kvinnans problem. Så ser ju verkligheten ut, tyvärr.
Men Polischefens initiativ kanske har verkan på sikt, vem vet?
Det hänger inte samman. Alls.Då klarar du helt enkelt inte av att se hur det hänger samman.
Det hänger inte samman. Alls.
Du har inte förstått texten.
Att skurkarna blir andras problem betyder inte att deras handlingar blir andra ansvar.När det inte finns en polis i närheten blir det ju kvinnans problem.
Att skurkarna blir andras problem betyder inte att deras handlingar blir andra ansvar.
Skurkar får ta sitt eget ansvar och så får vi andra bekämpa dem efter bästa förmåga.
Det är inte bikinin som är problemet utan att modellen har ett ur hälsosynpunkt för lågviktigt kroppsideal.Det är som sagt jag som tänker i fler steg än du gör.
Att skurkarna blir andras problem betyder inte att deras handlingar blir andra ansvar.
Skurkar får ta sitt eget ansvar och så får vi andra bekämpa dem efter bästa förmåga.
Ja så är det ju, har verkligheten återigen bevisat. "http://www.hallandsposten.se/nyheter/sverige/tolvåring-sexofredad-på-festival-1.3450255"
Men aldrig att jag som förälder skulle släppa iväg min 15 åriga dotter (om jag hade nån) på nån festival. Tydligen har polisen missad att dela ut armbanden i Laholm.
Nästa problem har ju inte någon berört, straffsatserna. Vad får man för straff för sexuellt ofredande om man är ung och ostraffad? Böter eller skyddstillsyn? Jag har ingen aning själv.
Det är inte bikinin som är problemet utan att modellen har ett ur hälsosynpunkt för lågviktigt kroppsideal.
Om modellen hade sett ut som nedan så hade det inte varit något problem med bilden.
Nej de görs för att kvinnor skall vilja köpa bikinis.De photoshoppade orealistiska bilderna görs för att kvinnorna ska framstå som sexigare.
Nej de görs för att kvinnor skall vilja köpa bikinis.
Det handlar om kvinnors ideal om hur kvinnor drömmer om att se ut.
Inte om mäns sexualitet.
Jag glömde.
Tycker du inte att hon är vacker?
Det handlar om normer och att avsexualisera samhället. Tanken är inte att du ska säga I'll kvinnor att gå lättklädda utan att de ser påklätt son en självklarhet. Varför skulle kvinnor gå utmanande klädda i ett avsexualiserat samhällsklimat?
Vad är det du är rädd för ska hända?
Människor väljer de kläder som är norm. Kvinnor blir inte mindre fria för att mer klätt blir norm. Tvärtom skulle jag vilja säga eftersom risken för våldtäkt och antagning minskar.
Äsch du är bara rädd för att din Fru skall bli arg om du svarar ja på den frågan.Jag vill inte bidra till objektifiering så avböjer att svara på frågan.
Det är precis det som är tanken, ja. Målet är inte att avsexualisera; utan tvärtom visa att alla kroppar är vackra och sexiga. Det är alltså inte som du tror, att man ska "förbjuda lättklädda damer i reklam".Du tror att liknande bilder kommer användas lika frekvent i reklamsammanhang? Eller att de naturliga bilderna kommer att uppfattas som lika sexiga som de photoshoppade supermodellerna?
Du har uppenbarligen inte läst mina inlägg. Säg du vad du tror så säger jag vad jag tror.Det är precis det som är tanken, ja. Målet är inte att avsexualisera; utan tvärtom visa att alla kroppar är vackra och sexiga. Det är alltså inte som du tror, att man ska "förbjuda lättklädda damer i reklam".
Nej de görs för att kvinnor skall vilja köpa bikinis.
Det handlar om kvinnors ideal om hur kvinnor drömmer om att se ut.
Inte om mäns sexualitet.
Jag glömde.
Tycker du inte att hon är vacker?
Polisen är rasistisk.
SAMMANFATTNING "PUTTE I PARKEN". I nuläget har vi 7-8 anmälningar om sexuellt ofredande och i vissa anmälningar är det flera målsägande. Det är med sorg polisen konstaterar att unga tjejers upplevelse av festivalen är att deras kroppar är allmän egendom som ett antal män tar sig rätten att tafsa på. Att få främmande händer på sin rumpa, sina bröst, att man sticker in händer innanför kläder och även kysser vederbörande är vad anmälningarna innefattar. Det här är ett helt oacceptabelt beteende och det råder ingen tvekan om vilka som tar sig dessa friheter. Gäng med 7-8 killar tillhörande gruppen ensamkommande barn. Detta har skett framför scenen under uppträdanden. Två killar har gripits och hämtas av personal från boendet.
https://polisen.se/Varmland/Aktuell...2016-07-02-0744-Sammanfattning-dygn-Varmland/