Köttfärs med taco-kryttning alt. kyckling med fajitas-kryddning
Salsa, Gräddfil
Paprika, Tomat, Majs
Riven ost
Chilisås, typ tabasco eller liknande

Sen äts det antingen med tortillabröd i wrap med lite naco-chips smulat i, alt som naco-tallrik där chipsen strös på en tallrik, på med köttet och ost, skjuts in i ugnen. Sen läggs grönsaker och sås ovanpå det!
 
Om man nu skulle prova hädelsen banan i taco för att kunna senare med 100% kraft säga att det är vidrigt... Ska det vara en mer grön banan, en mellan, en mosig?:eek:
 
Har du provat några av nymodernigheterna som nämns?

You could be surprised 🍌😄

Ljummen banan och/eller ananas i en sk maträtt är precis som @Fruentimber skriver något så fruktansvärt att det finns ett reserverat hörn i helvetet. Hade jag trott på helvetets skärseld och varit elak, hade jag skrattat i njugg nästan varje gång jag går in på en pizzeria och en annan kund tror att hen ska åka till Hawaii, men får en biljett rakt ned i detta skärseldshörn i handen att ta med.
 
Jag äter tacos utan bröd helt eftersom jag har så liten matsäck, det blir liksom slöseri att mätta sig med bröd då :D
Paprika, speciellt grön, gurka, tomat, majs ibland, sallad. Creme fraiche förstås, aldrig utan det. Ost definitivt. Och så köttfärs med tacokryddor. Och svamp inte att förglömma!

Ingen lök.
Ingen vitlök.
Ingen chili/salsa/osv.

:D :D
 
Ljummen banan och/eller ananas i en sk maträtt är precis som @Fruentimber skriver något så fruktansvärt att det finns ett reserverat hörn i helvetet. Hade jag trott på helvetets skärseld och varit elak, hade jag skrattat i njugg nästan varje gång jag går in på en pizzeria och en annan kund tror att hen ska åka till Hawaii, men får en biljett rakt ned i detta skärseldshörn i handen att ta med.
Jag äter typ alltid fruktpizza om jag köper på mitt lokala pizzahak. Bästa pizzan!
Det är värt skärselden om jag får min fruktpizza. 😅
 
Ljummen banan och/eller ananas i en sk maträtt är precis som @Fruentimber skriver något så fruktansvärt att det finns ett reserverat hörn i helvetet. Hade jag trott på helvetets skärseld och varit elak, hade jag skrattat i njugg nästan varje gång jag går in på en pizzeria och en annan kund tror att hen ska åka till Hawaii, men får en biljett rakt ned i detta skärseldshörn i handen att ta med.
På Azorerna äter de blodpudding med färsk ananas. Det låter stolligt, men funkar faktiskt, och det där med något sötsyrligt till blodpudding är inte så dumt. Vi äter ju lingonsylt till, och det är ju egentligen en variant på samma tema.

Och mangosalsa är jättegott till t ex fisk. Så jag skulle säga att det definitivt finns tillfällen då det är gott med frukt i maten. Tacos och bananer är jag däremot tveksam till. Men mexikanska tacos al pastor, t ex? Mums!
 
På Azorerna äter de blodpudding med färsk ananas. Det låter stolligt, men funkar faktiskt, och det där med något sötsyrligt till blodpudding är inte så dumt. Vi äter ju lingonsylt till, och det är ju egentligen en variant på samma tema.

Och mangosalsa är jättegott till t ex fisk. Så jag skulle säga att det definitivt finns tillfällen då det är gott med frukt i maten. Tacos och bananer är jag däremot tveksam till. Men mexikanska tacos al pastor, t ex? Mums!
Jag älskar mangosalsa och färsk ananas. Men den får absolut inte passera värme som på en pizza innan gräddning utan ska vara kall. Samma som med lingonsylten, den ska inte värmas.
 

Liknande trådar

Mat Jag har insett att detta varierar enormt! Grunden verkar iofs vara densamma: *protein (tacofärs, vegofärs, kyckling etc) *bröd (mjukt...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
4 008
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Tvättstugedrama
  • Redigera video

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp