täcker försäkringen?? Hjälp!!

Sv: täcker försäkringen?? Hjälp!!

Har du reservation täcker inte försäkringen något med hältor om jag förstod reservationen rätt.

Sånt får man fixa innan hästen blir halt. Nu är det bara att plocka fram stora plånboken, oavsett vilken veterinär kommer det att kosta.

försäkringen täcker väl inte om den har reservationer på det benet, jag vet faktiskt inte helt hundra hur det fungerar men tror ju inte det täcker. Det är ju därför reservationen sitter där

hade jag vetat vem det va hade jag anmält på en gång! Förstår inte riktigt hur ni har hästen, inackorderad eller egen gård? Låt mig gissa, kan det vara en stackars travare det handlar om också, som hamnat hos snåljåpar pga sitt obefintliga värde(ja jag är fördomsfull) :devil:

Har man en reservation på försäkringen så ser man till att den blir borttagen ELLER ser till att det finns pengar om hästen nu blir halt! Åk till klinik och skicka räkningen till mamma, hon står ju som sagt som ägare för hästen så det är hennes ansvar.

de är bara att åka till klinik. jag gjorde de n'r min häste kändes dålig, de gick på försäkringen. man behöver ej ta vet hem före. men om hästen har reservation för hältor så går de inte på försäkringen, då måste ni betala alllt själv. men hästen ska ändå undersökas om de är fel på den. de är bäst att göra de på klinik. hästen bästa går alltid i första hand!

Hej. Som jag förstått det har pulsen i benet bara ökat. Är benet svullet eller är hästen varm i hoven? Isf låter det väldigt mkt som en hovböld.

Mitt råd är att ta ut hovslagaren för att titta så att det inte är en hovböld.

Knapplån.

För att inte försäkringsbolaget ska krånga vid klinikbesök så krävs ofta en remiss av en gårdsveterinär som har varit ut och kollat på hästen och rekomenderat att hästen ska till klinik. eftersom man har en självrisk så förlorar man ändå inga pengar på att ta ut en gårdsveterinär eftersom man ändå hamnar över självrisk räkningen på klinik.

Jag åker alltid till klinik med mina hästar och har aldrig haft problem med att försäkrinngen ej täcker. Gårdsveterin är är alltså inte nödvänditg.

Jag tänkte precis samma sak, speciellt om hältan och pulsen kom plötsligt och bara blir värra! ta ut hovslagaren innan ni åker till klinik.
Av det som skrivits hittills låter det mycket som en hovböld!

hade jag vetat vem det va hade jag anmält på en gång! Förstår inte riktigt hur ni har hästen, inackorderad eller egen gård? Låt mig gissa, kan det vara en stackars travare det handlar om också, som hamnat hos snåljåpar pga sitt obefintliga värde(ja jag är fördomsfull) :devil:

Känns lite så ja... Det är ju isf inte första gången det händer.

Visst låter det som en hövböld. Den kostar inte så mycket att behandla på klinik så det går upp i självrisken heller. ca 2000 kr på klinik men en vet som kommer ut kan behandla den också då blir det lite billigare men som andra har skrivit så blir nog hovis billigast om det nu är en hovböld.

Har du undantag på ett ben så är det benet bara olycksfalls försäkrat, alltså får du en sårskada på benet så täcker försäkringen men inte om du får en skada som har med reservationen att göra, ex en gaffelbandsskada i ditt fall.

Samma här dessutom har det [alltid] varit dyrare att ta ut DV än det varit att ta till klinik.

Har man inte råd o behandla hästen ska man ingen häst ha. En försäkring täcker inte allt, man har en fast självrisk o ofta en rörlig på 20%.

Har själv en fölunge som fick kolik i helgen o blev inlagd på klinik, summan där blev 10087kr, det jag får betala själv blev lite drygt 4330kr, resten stog försäkringsbolaget för. Bara för att man har en försäkring innebär det inte att det blir kosnadsfritt vid veterinärbesök.

Ofta kommer man inte ens upp i självriskbeloppet när man gör en vanlig hältutredning.

Själv har jag ebn självrisk på 2800kr+20% rörlig

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 340
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 118
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 715
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 395

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka