Täcken vintertid i utebox/kallstall

Jag undrar lite vad folk har för täcken som trycker ihop de undre täckena? Jag upplever verkligen inte att Horsewares heavytäcken trycker ihop nånting? De värmer men är luftiga och är heller inte överdrivet tunga på hästen. Men det är möjligt att andra märkens tjocka täcken trycker ihop-personligen hade jag aldrig köpt nåt sånt.

Mina hästar ska bo på lösdrift i vinter och min plan är att ha innetäcke plus utetäcke. Så har jag gjort när hästarna stått inne om nätterna också. Enkelt att tvätta inneäcken när det behövs, enkelt att anpassa tjocklek efter väder med yttertäcket.

Mitt bekymmer är snarare att hitta bra undertäcken att lägga på om hästen är lite fuktig av svett efter arbete. Fleecetäcken har en tendens att sitta väldigt illa när hästen rör sig, men men ska väl gå att hitta det med.

Har du HW? Då finns ju fleeceliner numera :)

Jag undrar lite vad folk har för täcken som trycker ihop de undre täckena? Jag upplever verkligen inte att Horsewares heavytäcken trycker ihop nånting? De värmer men är luftiga och är heller inte överdrivet tunga på hästen. Men det är möjligt att andra märkens tjocka täcken trycker ihop-personligen hade jag aldrig köpt nåt sånt.

Mina hästar ska bo på lösdrift i vinter och min plan är att ha innetäcke plus utetäcke. Så har jag gjort när hästarna stått inne om nätterna också. Enkelt att tvätta inneäcken när det behövs, enkelt att anpassa tjocklek efter väder med yttertäcket.

Mitt bekymmer är snarare att hitta bra undertäcken att lägga på om hästen är lite fuktig av svett efter arbete. Fleecetäcken har en tendens att sitta väldigt illa när hästen rör sig, men men ska väl gå att hitta det med.

Jag har gärna ylletäcke om hästen inte är helt torr. Fleece tycker inte jag alls värmer lika mycket om det blir fuktigt.
De brukar forma sig efter kroppen på hästarna med.

Alla mina (9 hästar) har Horseware Amigo täcken, vissa går på lösdrift och vissa står i kallstall. Samma täcke inne och ute, täckena sitter super och inga skav har någon av hästarna. Då är det blandat både ponnyer och halvblod.

Liknande trådar

Utrustning Jag köper lite täcken på rea nu inför vintern. Ponnyn kommer så i utebox och troligtvis vara halvklippt. Tror han inte är liksom en...
Svar
1
· Visningar
440
Senast: MayGrace
·
Hästvård Jag har tidigare stått i kallstall (samma luft och temp ute som inne) eller i varmstall där det alltid hållit cirka 10 grader inne. Nu...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 818
Senast: super
·
Utrustning Jag vet, jag vet. Jag skulle sluta noja om täcken :o Men nu har jag EN fråga till. Sen har alla pållarna täcken de (med all...
Svar
2
· Visningar
829
Senast: Elisha
·
Utrustning Nu får jag sluta göra täckestrådar hela tiden :o Kommer på nya saker direkt när jag postat en annan tråd, verkar det som :meh: Hur som...
Svar
5
· Visningar
1 493
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka