Täcken som går sönder!

frittan

Trådstartare
Min häst har en förmåga att lyckas ta sönder sina täcken allt som oftast.

De går ALLTID sönder i bogspännet, så att hela bogspännesremmen LOSSNAR från själva täcket. I övrigt är ju täckena hela och fina.

Undrar om nån vet om man kan köpa nya sånna remmar nånstans? Eller om (VAR??) det finns någon som lagar hästtäcken?

Har 3 st täcken som jag inte kan använda pga söndriga i bogspännet :/

Har gått upp en storlek i täcke, men jag tror inte att det beror på att de sitter för hårt på honom.

Sv: Täcken som går sönder!

Kan du kanske lägga ett bogskydd utanpå vintertäcket? Kanske långsökt, men man kan väl testa. ;)

Haha, fan ingen aning... :rofl:

Men det går att testa eller hur? Ser ju säkert sjukt ut men whatever! :)

Hur har hästen sönder täcket då? Är det för trångt i halsen när han böjer sig ner för att äta så det spricker i sömmarna vid spännet? Eller är det själva spännet som går sönder? Det borde väl gå att hitta "reservdelar" i nån sybehörsaffär och sy dit själv om man bara har en symaskin? Annars får du lämna in täckena till nån sömmerska eller segelmakare eller liknande.

He he, det är nog din pålle som biter tag och drar sönder täckena... ;)
Min häst gör det på ett av mina täcken, om och om igen. Jag lagar och han biter och drar. Vet inte varför just bara på detta täcket, men det är kanske inte så bekvämt eller nåt..

Lämna in till täckeslagare, de har sådana där spännen.

Hur har hästen sönder täcket då? Är det för trångt i halsen när han böjer sig ner för att äta så det spricker i sömmarna vid spännet? Eller är det själva spännet som går sönder? Det borde väl gå att hitta "reservdelar" i nån sybehörsaffär och sy dit själv om man bara har en symaskin? Annars får du lämna in täckena till nån sömmerska eller segelmakare eller liknande.

alltså hela fästet på täcket lossnar... så hela de bogspännsbandet hänger o dinglar sen, me haken fortfarande knäppt :S

jag vet inte hur han har sönder dom! innan hade vi alltid små namnbrickor på täckena också men varje gång när man skulle hämta in hästarna så hade min inte någon namnbricka längre, de låg lite överallt i hagen! så jag vet inte riktigt vad min häst pysslar med i hagen :rofl:

Skaffa 'haklapp' till din häst, en halvrund plastsak som sitter under hakan så de inte kan bita på sig själva eller andra. Det är antagligen han själv som grejar med täckena.

Skaffa 'haklapp' till din häst, en halvrund plastsak som sitter under hakan så de inte kan bita på sig själva eller andra. Det är antagligen han själv som grejar med täckena.

oj. hakklapp? var hittar man sånna? =)

Liknande trådar

Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
5 023
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Hej Står inackorderad och det har varit en del flyttar sista året så min häst har stått med lite olika hästar. Tyvärr bits hans täcken...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
9 607
Senast: Emine
·
Utrustning min häst har lyckats ha sönder svanssnörena på sina täcken, minst två i veckan går sönder. Det har hållit på i några veckor bara men jag...
Svar
2
· Visningar
479
Senast: Amanda_F
·
Övr. Hund Kära Buke! Jag har ett problem som jag skulle behöva vädra/be om råd. Jag har förstått att det här på hund finns en massa erfarna...
2
Svar
37
· Visningar
3 921
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar