Täcken i storlek?

L

Liqo

Hur är Horse Power täckena som säljs i Hööks i storlekarna?
Sen hur är Jacson Protector Outdoor i storlekarna?

Få höra alla era åsikter om dessa täcken!

Min häst drar 145 i täcken. Har köpt ett Horepower Snow till i vinter och det passade perfekt, varken för litet eller stort men ändå rymligt..

Jag köpte förra årets Horse Power Snow och jag tyckte det var ganska trångt över bogarna. Men det är bra i övrigt! :)

Mvh Huntress

Antar att HorsePower är samma som Thermo Master, eftersom dom bara har tagit över vissa täcken, och bytt färg på dom. :smirk: :p Thermo Master köpte en kompis 125 i regntäcket, det var på tok för litet, men hon behövde det akut så ohn behöll det. Då tog hon 135 i ett stalltäcke, som var på tok för stort istället. Så det verkar variera ordentligt. Men mitt HorsePower stalltäcke, det svarta ni vet, är jag JÄTTEnöjd med! Sitter perfekt och stadigt, det är snyggt, varmt och så. Men karborren i bogen har börjat låssna, men för det priset är det ett underbart täcke. :)

Protector Outdoor är det väldigt delade meningar om. Min ponny fick enorma skav, som höll i sig i 3 månader efter att hon inte ens gick täckad längre. Andra tycker det är jättebra och sitter perfekt. Min mening är att det är uruselt. Och har ryggsöm, så det läcker till råga på allt.

Det är inte Jacson som tillverkar Protector Outdoor, utan Källquists.

..Och Källquists är ett himlans bra märke. :) :banana:

Jag har deras Protector, regnmodellen - kunde inte vara nöjdare. :bow:

jag har aldrig fattat det här med ryggsöm? vad för söm, och varför brukar det vara något negativt och gör så att täckena läcker?

tacksam för svar till en ovetandes ;)

Om täcket är ihopsytt längs med ryggraden kan det läcka där, eftersom det är där det mesta vattnet hamnar och t.o.m kanske blir liggande. Dels så perforerar sömmarna det vattentäta tyget, dels så är det ju faktiskt en springa mellan tygdelarna där vattnet kan rinna in.

Ett regntäcke (eller utetäcken öht) ska vara gjorda i ett stycke, INTE i två delar som är ihopsydda. :)

aha,det är därför mitt thermo master svetttäcke ser precis likadant ut som det nya horse power svetttäcke i hööks :D
Nu har jag fått det förklarat!

Liknande trådar

Utrustning Jag har ett Rambo summer series, ett Rambo airmax cooler disc och ett rambo protector disc. Alla rambo och med disc front, samtliga...
2
Svar
26
· Visningar
1 372
Senast: ako
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
779
Senast: Lisen82
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
968
Senast: Tora
·
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i...
2
Svar
27
· Visningar
1 529

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka