Täcken från Lippo

cajjer

Trådstartare
Är det någon som har erfarenhet av täcken från lippo? Hur är passformen, vattentätheten etc.?

Min kille är lite nättare runt bogen så skriv gärna hur ni upplever den runt just bogpartiet :)

En häst på jobbet har haft ett sånt, 100g utetäcke var det. Låg toppen på henne och då var hon en lite nättare modell med ganska små bogar. Höll tätt utan problem och som sagt bra passform :up:

En häst på jobbet har haft ett sånt, 100g utetäcke var det. Låg toppen på henne och då var hon en lite nättare modell med ganska små bogar. Höll tätt utan problem och som sagt bra passform :up:
Tack för svar! Låter bra, då får det nog bli ett sånt :D

Passar inte alls på min som har rejäla bogar, på tok för litet i fram, så kan tänka mig att det ligger bra på häst som är liten i fram :)

Passar inte super på min häst. Som iofs är smal fram, men har hög manke och täcket blir då trångt i halsen.

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är...
2
Svar
39
· Visningar
1 060
Utrustning Håller på och blir galen i täckesdjungeln så vänder mig nu till er för lite hjälp. Har en häst med breda bogar, normal hals men högrest...
Svar
19
· Visningar
1 660
Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
187
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
936
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Konstiga drömmar

Hund, Katt, Andra Djur