Täcken från Börjes

Veronika

Trådstartare
Hur är Mac Pro regntäckena i storlek? har en häst som är 135 manke-svans (normalbyggd) o en som är 145 manke-svans o ganska grov hbl-typ.. Vågar ju inte beställa om det är risk att det blir för smått, bättre att det är lite större då ju... Men eftersom dom är ställbara i bogen är det kanske inte så kvistigt?? Någon som vet??

jag har bara erfarenhet av ett enda macpro-täcke. Det är Macpro BW rain. Jag mätte hästen och hon var 120cm över ryggen, och köpte ett 125-täcke. Men det var något litet, inte alls mycket, men längst bak på låren (om du förstår) täcker det inte helt. Däremot skulle 135 bli för stort.

Jag har ett MacPro vintertäcke (men det borde väl inte skilja så mycket från regntäcket?) till min ganska så grova kallblodstravare. Storlek 145 och sitter bra på honom, inte för litet. Bogvidden är rätt så ställbar på dom.
Tror att de är ganska normala i storlekarna.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 946
Utrustning Måste köpa ett nytt Rambo summer series i större storlek. Hästen Har ett 145 idag där nästan halva rumpan sticker ut 😆 Jag har bytt ut...
Svar
15
· Visningar
1 419
Senast: Lollitza
·
Utrustning Hjälp mig spåna. Jag använder Horseware, deras utbud passar min täckesfilosofi. Men om ni har andra tips som ger mig Halvhals...
2
Svar
35
· Visningar
3 963
Utrustning Hej! Jag funderar på att beställa ett Rambo optimo (stalltäcke) från Horseware till min C ponny som har 130 i vanliga Rambo täcken. Hon...
Svar
5
· Visningar
2 386
Senast: Beeboppe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30