Täcken då..

M

MischaMir

Alltså jag har en liten fundering. Om man ska transportera hästen långt och det är mitt i vintern skulle ni täcka era hästar i transporten då? Jag har funderat både för o nackdelar men kommer inte fram till något... :crazy:
Vad tror ni?? :D

Ok! Alltså ni menar ett ganska tunt täcke? Jag har ett vintertäcke som annars får duga, för jag menar blir det inte rätt varmt i transporten ändå? Combitäcke andas ju alltid men det är ju inte varmt åt andra sidan..

Beror ju på hur hästen är osså, min är lugn och kan ha rätt tjocka täcken, typ vintertäcke, då hon står o blir kall annars. På en häst som är nervös o svettas kanske inte det är så bra, då är det nog bättre med fleece eller ylle som inte är så tjockt och andas. :)

Ok.., det är typ tredje gången hon ska ut och åka och långt dessutom, men man vet ju aldrig, hästar är ju så olika! :smirk:
Får känna av hur tillfället är och bestämma mig då!
Men tack för hjälpen båda två! ;)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
324
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är...
2
Svar
38
· Visningar
887
Utrustning Köpte nytt täcke av märket coverme. Det är någon extra flärp med tarra längst fram på täcket vid spännena. Någon som har detta täcket...
Svar
15
· Visningar
660
Senast: MiniLi
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka