Täcke under täcket

B

blondi3958

Måste införskaffa mig ett täcke som jag skall ha under regntäcket tills det blir lite kallare.
Har nu ett tunt bomullstäcke, men det verkar inte ha någon effekt :crazy:
Har provat fleec, men hästen svettades nästan ihjäl :crazy:
Hur är ulltäcken att ha under?

Jag vill inte sätta på ett vintertäcke än, det är bara ca. -2 grader knappt det ens :crazy:

HJÄLP :bow:

Vår häst är klippt, och har ett vadderat "innetäcke" under regntäcket. Så vi byter inte undertäcket, utan tar av/på regntäcket morgon o kväll.

Jo för jag vill inte ha en björnpäls i år igen :crazy:
Och han ska klippas så fort jag får tag på en klippmaskin, villket inte är lätt*suckar*

vad menar du med kombitäcke?

Jag har ett regntäcke på nu med ett tunt bomulls täcke under.
Jag vill inte sätta på vintertäckena än då det knapt är -2 ute.

Tex. ett hansbo kombitäcke. Finns massor av olika kombinationer, bara att leta runt.

Japp :cool: Det värmer ju lite mer än bomull men inte lika mycket som fleece :)

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 526
Senast: Shixle
·
Hästhantering Hej Står inackorderad och det har varit en del flyttar sista året så min häst har stått med lite olika hästar. Tyvärr bits hans täcken...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
9 592
Senast: Emine
·
Övr. Hund Min Chihuahua är extremt frusen av sig. Han har jättemycket päls för att vara chihuahua men den verkar tyvärr inte vara så mycket till...
Svar
13
· Visningar
1 733
Senast: Lillefrun
·
Utrustning Hej Jag har en "rygghäst" som lätt blir spänd om han blir kall om ryggen. Att han är extremt varm och helst skulle leva helt utan...
Svar
2
· Visningar
1 017
Senast: Ace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Gravid som "äldre"

Hund, Katt, Andra Djur