täcke på nyklippt ponny

sarawi

Trådstartare
Hej! Får hem en ponny i dagarna och fick precis veta att de just klippt henne.
Jag har lösdrift och har aldrig haft en klippt häst i stallet. Är ett kallstall så har ingenstans att torka täcken heller...
Hur ska man täcka henne för att få pälsen att växa så snabbt som möjligt (om det är möjligt att påverka) ?

Pälsen motsvarar ungefär ett 200 g täcke. Pälsväxten kan du inte påverka särskilt.
Om du har ett bra täcke som inte släpper igenom vätan så torkar täcket på hästen om det regnat.

Pälsen motsvarar ungefär ett 200 g täcke. Pälsväxten kan du inte påverka särskilt.
Om du har ett bra täcke som inte släpper igenom vätan så torkar täcket på hästen om det regnat.
Tack för Svaret :-)
Då e det väl bara å täcka på då..

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna... 2
Svar
23
· Visningar
2 460
Senast: Stergo
·
Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
604
Senast: Bamburine
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
846
Senast: Oknytt
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 216
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V