Sv: täcka

Jag bor i Västmanland och mina hästar har inga täcken alls nu. De har dock gått täckade hela vintern men nu är det ju så varmt. Både de och jag tycker att det är skönt att slippa täcka.
Men om det blir dåligt väder (ex regn, snö mm) så täckar jag naturligtvis, men då blir det övergångstäcke. Ett fleecefodrat regntäcke passar ypperligt...

Bor i Halland, har islandshäst och använder inget täcke, varken nu eller mitt i vintern.... Hästen är oklippt. Däremot blir det täcke i sommar, eftersom hästen har eksem.

Mellansverige, Inga täcken på ens på klippta hästarna. Det är ca 14 grader här. :)

Skåne

Vid fint väder: Inget täcke

Vid regn och rusk: övergångstäcke (tunt fodrat)

Småland

Hästarna har gått täckta i vinter, men nu när det är så fint & varmt väder så har täckerna åkt av :) , nu går dom bara täckta vid regn & rusk (tunt regntäcke).

Hästarna bara älskar :love: att gå utan täcke & rulla sej i leran & sola. ;) Blir mycket att borsta, men tur att jag älskar att stå flera timmar & bara borsta. :love: :) :D

Halland mot smålandshållet till. Det är typ 7+ och blåsigt, lite regn då och då.
Ena hästen går utan täcke, den andra har fleecefodrat regntäcke.

Bor strax norr om Stockholm - varken klipper eller täckar hästen överhuvudtaget, blir det alltför jäkligt väder får han gå in tills det blir bättre helt enkelt ;)

anny skrev:
var kommer ni i från och vad har era hästar för täcken nu?

Skåne

Ofodrade regntäcke vid regn. Annars inga täcke alls.
De har haft vintertäcke i vintras. DOCK inga täcken på unghästar och shettisen....

mvh
Carina

Västmanland.

Det är bara min och en till i stallet som har täcke fortfarande. Jag har ett tunnt regntäcke (typ "skal") från Shires. Hon blir lätt spänd i ryggen och det blir värre av kyla/väta, så jag har täcket på tills vädret är mer stabilt. Åker ut och sätter på det varje morgon själv, så är det +15 som häromdan får hon vara utan.

Jag bor i småland... Min häst har för tillfället inget täcke... Hon har gått med vinter täcke innan.. Hade regntäcke ett tag men hon blev varm med de under dagarna så nu går hon "naken"... Men regnar de mycke kommer hon ha regntäcke...

Min häst är hel klippt så hon har ett regntäcke på sig, har dock gått utan täcke en dag då det var himla varmt i solen. Bor i södra skåne

Liknande trådar

Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 043
Utrustning Köpte nytt täcke av märket coverme. Det är någon extra flärp med tarra längst fram på täcket vid spännena. Någon som har detta täcket...
Svar
13
· Visningar
390
Senast: aglaonema
·
Hästmänniskan Vad förvarar ni hästens täcken i? Klädpåsar? Vacuumpåsar?Dom ska förvaras en längre tid och jag vill att dom är täta så inga möss o dyl...
Svar
17
· Visningar
766
Senast: Svartkatt
·
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i...
2
Svar
27
· Visningar
1 262

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka