8888

Trådstartare
Jag vill så här på slutet av året tacka ALLA som är med här på forumet för så himla många glada skratt som jag fått, då jag läst era inlägg :bump::rofl::bump::rofl:

Sv: Tack!!

Och tack själv för att du försöker få fart på detta, för tillfället;), rätt sömniga forum :o

...må så vara att forumet är sömnigt, men det händer ju ändå en del med planerandet av tävlingar för 2010 inom klubben :)

Aha! En tack tråd, va smart...

Jag tackar oxå alla tappra själar här på fälttävlan.

Sen vill jag rikta ett speciellt tack till den alltid lika visa MammaBerg för rådvisa svar och info. :bow:

Fyll på vet ja´!

kl

Måste bara få säga att detta forum är helt klart det roligaste här på buke. Jag är ingen fälttävlingsryttare, är hoppryttare/dressyrrytare (är för feg för att ta steget ut) men jag brukar ofta gå in och läsa era roliga trådar här inne.
Tack för många härliga skratt. :D

Man skulle kunna tro att vi parkerar hästarna längst in i garaget under vintern i väntan på att snön ska smälta och tävlingarna ska dra igång igen med tanke på hur mycket action det är här inne när det inte finns tävlingar att skvallra om :angel:

Min häst är iaf inte parkerad i garaget, vi tränar för fullt på piaff däremot :rofl: så vi kanske inte platsar på just detta forum nu under vintern :angel: ;)

Vi har parkerat köttbullen (om han nu får kallas det fortfarande) i ett par veckor, men det konstiga är att det tar bara nån vecka innan man saknar hela grejen, och nu är vi igång & planerar för hopp & dressyr fram till april iaf...man kan inte riktigt släppa tävlingscirkusen.

Du och din dressyrkamel får hålla er på forum där det anses fint att stå still på ett och samma ställe istället :angel: på det här forumet får man bara vara med om det går i full fart framåt :devil:

På tal om att parkera så parkerar jag inga hästar i onödan mer det här året :crazy: har aldrig haft så många skador på alla hästar under ett år förr, gammelman har fått en kronledsinflammation (varför kan hästskrället inte få några normala skador?!) och om han nu ev får sättas igång efter återbesöket på tisdag så betyder det ändå att han har stått i box/sjukhage ca 20 veckor av året som gått (plus alla veckors rehab, promenader osv). Lilleman är frisk och igång (peppar peppar, han har haft en illasinnad spricka i sulan på ena fram som inte läkt ut på länge) men det tränas ju mindre på vintern. Har dock hittat en ny hopptränare som är super så kanske bli hopphäst av kraken. Senaste träningen var vi uppe och naggade på 140 (som är alldeles för högt för mig :angel: ).

Man skulle kunna tro att vi parkerar hästarna längst in i garaget under vintern i väntan på att snön ska smälta och tävlingarna ska dra igång igen med tanke på hur mycket action det är här inne när det inte finns tävlingar att skvallra om :angel:

Jag parkerade lilla Pärlan i ett par veckor under okt-november för att jag ville igång rätt tidigt så nu har jag dom senaste veckorna försökt komma ifatt lite i dressyren vilket har lyckats väldigt bra så nu tog jag dom första hoppskutten sedan slutet av oktober i går. Våra Clearrounder börjar i början av januari så då tänkte jag vara med och hoppa, jag planerar att fixa våra hoppkval i januari och konditionsträna för att sedan riktigt finslipa dressyren igen februari för att lägga ner dressyrarbetet och ägna mig åt konditionsträning, hoppning och terräng mars och april innan start.

Pärlan är ju en sådan underbar häst som man inte kommer behöva fila någon dressyr på direkt mkt när han väl lärt sig utan han kommer gå väldigt bra med bara minimal dressyrträning :)

Nu skall jag inte säga för mkt här för jag vet fortfarande inte hur han kommer bete sig innanför vita staket men den rena dressyrträningen behöver han inte så mkt av iallafall tack gode gud för det :angel:

Hej å hå, min tyska dressyrtränare skrek sist "tänk att du är på terängbanan och rid framåt, inga hörn, bara så stort du kan" så man kan vara här fast man tränar dressyr, men inte baklänges förstås:p

Om det är en tysk dressyrtränare I tyskland du tränar för så får du dispans :angel:

Förresten så blir det aldrig vinter i the blessed land of eventing, jag var ute någon dag efter julafton och hoppade terrängshinder på våran bana när jag var där nere :D

Jag vill så här på slutet av året tacka ALLA som är med här på forumet för så himla många glada skratt som jag fått, då jag läst era inlägg :bump::rofl::bump::rofl:

Jag förstår inte alls vad du menar??:confused: Själv skriver jag aldrig nåt för att roa utan är förstås superseriös i alla mina trådar.:angel: Typ:

Sandlådetråd för bäbisar - Var ju naturligtvis inte ALLS menat att roa utan OROA!

Nätverkstråd för kringresande FT-bukare - Var inget annat än en seriös spark i häcken på alla snåla Skåningar som inte själva föreslog att vi arma stackare skulle få bo gratis hos dom!

Säsongen är över .....YES - Var menat som en tråd för att avskräcka alla som eventuellt möjligtvis kanske skulle kunna tänka sig att börja med FT och med tanke på de sinande startfälten i år så lyckades det tydligen.....

Skräckslagen FT-ryttare på vandrarhem - Var ett ode till min älskade bästis Fio som alla tror är så tuff.......NOT! moooooaaaaaaaaa

Verkligheten för en vanlig FT-ryttare - En nutidsskildring på vårt hårda liv förstås!

Säsongen 2007....tänk vad kul det var ändå - Var meningen som en uppmuntran till Brunt Stos Ryttares Mamma eller om nån så vill, en liten pik så hon skulle komma ned på jorden.....

Slutligen...:
Hur man importerar en FT-ryttare till sin häst - Var förstås meningen som en upplysning till ANDRA importörer och inget annat....:angel:

/Nova som är den mest outstanding seriösa FT-bukefalist som nånsin drabbat Bukefalos....

:devil:

GÖR ni inte det:confused: Jag trodde att det bara var dom som saknade garage som satt på dressyrforumet vissa vintrar och gnällde över hur tråkigt dressyr är:angel:
:devil:

Min ena häst är ofrivilligt parkerad för tillfället då jag har lyckats bryta benet och har blivit fullständigt oduglig till allt annat än TV-tittande och internetsurfing. Min andra lilla pärla har dock fått åka på bootcamp till min syster som ser till att hålla henne i trim. Dock var det ändå inplanerat med en vintervila men kanske inte riktigt såhär länge som det nu verkar bli. :( Vi som skulle jobba kondition för fullt och vara redo att ta oss an hoppkvalen så fort tävlingssäsongen sätter igång igen. TYPISKT, men jag antar att man aldrig bryter ett ben lägligt? :mad:

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
647
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 664
Senast: Tilly_85
·
Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
548
Senast: FrDrake
·
Kropp & Själ Det här dyker upp med jämna mellanrum på forumet. Vi är flera som har eller har haft fobier, både vanliga och ovanliga. Så, har du en...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
13 369
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar