Tack och hej!

O

original

Gällande tidigare stängda trådar:
Är det OK att smutskasta tränare men ej att ifrågasätta användares underlag, så är mitt svar:Tack och hej!
Stor bugning till Er som, liksom jag, ifrågasätter. (Kanske lite mer diplomatiskt, men med samma innehåll!)
Vänligen Original

Sv: Tack och hej!

Vad av det jag skrev och det du skrev förstod du inte?
Jag håller med dig angående ifrågasättande av underlag och framförallt att man inte skall smutskasta andra.
Problemet i detta fall är att du själv till slut gjorde just detta, hoppade på en person som är användare här.

original skrev:
Gällande tidigare stängda trådar:
Är det OK att smutskasta tränare men ej att ifrågasätta användares underlag, så är mitt svar:Tack och hej!
Stor bugning till Er som, liksom jag, ifrågasätter. (Kanske lite mer diplomatiskt, men med samma innehåll!)
Vänligen Original
Hej då!!
Välkommen åter till våren när du kanske är på bättre humör osv..;)

Ska du sticka (:) ) eller har äntligen gett med dig?

Hej då! *vinkar glatt*

Gunnar skrev:
Vad av det jag skrev och det du skrev förstod du inte?
Jag håller med dig angående ifrågasättande av underlag och framförallt att man inte skall smutskasta andra.
Problemet i detta fall är att du själv till slut gjorde just detta, hoppade på en person som är användare här.
Tack Gunnar för att du försvarar oss "småfolk"
Sov gott!!:smirk: :smirk:

Så länge man har kunder så får man räkna med skitsnack ;)
that's life vare sig man gillar det eller inte.
Och det har jag givetvis egen erfarenhet av som hovis annars skulle jag inte skriva det.

Sedan finns det alltid folk som talar illa om en - för att själva framstå i bättre dager - om de upllever en som konkurent :angel:

Om däremot många människor blir upprörda och säger samma sak om ett beteende så brukar det ligga ngt i det. Är min erfarenhet:smirk:
Where there's smoke - there's a fire....

Jag brukar försöka låta mitt arbete tala för sig själv....

Jag har aldrig varit med om "häxjakter" på människor
-det är dysfunktionella människor som sysslar med sånt

Däremot är det väl känt och till och med dokumenterat att "ingen får så mycket skit som en "visselblower"

Det har jag erfarenhet av också. Att om man ens kritiserar ett beteende sakligt - så angrips man.....på ett peronligt plan.

Med hot
Trakasserier

Om däremot många människor blir upprörda och säger samma sak om ett beteende så brukar det ligga ngt i det. Är min erfarenhet:smirk:
Where there's smoke - there's a fire....

Jag brukar försöka låta mitt arbete tala för sig själv....

Däremot är det väl känt och till och med dokumenterat att "ingen får så mycket skit som en "visselblower"

Hejja SUS:bump: :bump: :bump:

Tack för förklaringen! Nu förstår jag ännu bättre hur det går till här. Tydligen OK att 10 stycken idiotförklarar och smutskastar en tränare, men ej OK att ifrågasätta ryktesspridaren.

original skrev:
Tack för förklaringen! Nu förstår jag ännu bättre hur det går till här. Tydligen OK att 10 stycken idiotförklarar och smutskastar en tränare, men ej OK att ifrågasätta ryktesspridaren.
Suck, är du kvar:confused:

Oj, vilken dramatisk sorti - Hejdå-tråd och allt! :p

Ett tips är att bara sluta skriva här. Gillar du inte forumet - beat it! Det är så enkelt! ;)

Det är okey att diskutera beteenden , men inte personer.
Alla inlägg som diskuterat enskilda personer har plockats bort.

Företeelser, träningsmetoder och beteenden är däremot tillåtet att diskutera :)

Även att tycka och ha åsikter om olika sätt att utbilda hästen.:idea:

Det du gör här är inte förvara metoden - utan att angripa den som ifrågasätter- det gagnar knappast tränaren i fråga....

Det får ju inte denna att framstå i bättre dager precis

Snarare accentuerar det det första inlägget

- resistence is futile...
Allt motstånd krossas.

Riktigt dålig reklam........:o

*kl*

Är det rollkurshysteri-tråden som är borttagen?

Det fanns en film i den på slutet som jag tänkte titta på på jobbet (:angel: ) eftersom jag har modem hemma, men om tråden är borta så är också filmlänken det... :crazy:

Kan någon pm:a den till mig eller lägga in den i en tråd? Det var den som Noir pratade om tror jag.

/Camilla

Nej.
Det är en tråd här som försvann.
Den hette typ " är detta AR"?

Någon hade varit på en klinik och upplevt den mindre trevlig, och sedan blev det för tydligt vem som höll kliniken så då togs den bort.

Vi är fortfarande hysteriska över Roll kur :D

I den tråd som togs bort var det dessutom så att den började med att den person som startade tråden SJÄLV hade sett saker som hon/han/den/det inte tyckte var god hästhantering.

Så jag tycker knappast att hon/han/den/det:angel: kan kallas för ryktesspridare. Sedan skrev en hel del personer som också själva hade upplevt saker personligen i samband med AR. Det pmades i bakgrunden på tråden och det visade sig att väldigt många hade "mött" samma tränare. Så dessa personer kan väl knappast heller kallas ryktesspridare.

Ryktesspridare är man om man för vidare saker som man inte själv har upplevt eller saker som man inte har 100%igt belägg för.

Tyvärr antyddes det VEM det rörde sig om litet för tydligt så småningom i tråden vilket gjorde att Gunnar tog bort den.

/KT

*KL*

Ja... Appropå allt

986FF10B-6D1D-4F3B-9A97-385258D720C.jpg

Bah! Och det gjorde jag ju inte för att den var på DRESSYR, ju! *hatar när sökfunktionen är borta*

/Camilla

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 741
Senast: mamman
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 703
Senast: Badger
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 413
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 224
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar