Taccotad ska bli mamma!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Enya

Trådstartare
För en stund sedan åkte tacco med sambo till förlosssningen!:bump:

Hon har haft ont hela natten och inte sovit, sa hon men jag håller tummarna hårt hårt att hon ska orka några timmar till och att allt ska gå bra! Så nervös jag är, trots att inte jag ska föda ju:angel:

Nu tycker jag att vi alal hjälper till att peppa så kanske det kan gå lättare för henne:idea:

:bump: :banana: :bump: :banana: :love:
 
Sv: Taccotad ska bli mamma!!

Spännande! Håller tummarna att allt gå fort och "lätt" nu!!! *pepp,pepp,pepp*

Själv trodde jag det var på G igår men det var bara förvärkar. Är bara i v 37 så bebis får gärna vänta någon vecka till...
 
Sv: Taccotad ska bli mamma!!

Jag är med och håller tummarna!!!!:rofl:

Hade hon inte 1 månad kvar till beräknat, eller har jag läst fel???
 
Sv: Taccotad ska bli mamma!!

Åh, så spännande!!! :)

Lycka till Taccotad!!! :banana: :bump: :banana:
 
Sv: Taccotad ska bli mamma!!

Åh, vad kul!!!!

Hoppas hon håller sitt gryn i famnen nu!!!!


Tacco!!!

peppdans

:banana: :banana:
 
Sv: Taccotad ska bli mamma!!

Åh, vad kul!!!!

Hoppas hon håller sitt gryn i famnen nu!!!!


Tacco!!!

peppdans

:banana: :banana:

Åh mimus, det hoppas jag med!!!! *håller tummarna stenhårt att allt har gått bra för henne och barnet!*

Har inte hört något än och är lite orolig. Men hon hör nog snart av sig:)

Som någon skrev, hon har flera veckor kvar av graviditeten egentligen men den bestämde sig redan i går att den varit inne i ugnen nog nu!

:bump: :banana: :love: :bump: :banana: :love:
 
Sv: Taccotad ska bli mamma!!

någon som hört något från Taccotad ?
 
Sv: Taccotad ska bli mamma!!

*kl*

Såg inte denna tråden innan ju!

Jodå, allt är bara bra med oss! Vår lille Emil föddes i onsdags, en liten knatte på 2520 gram och 47 cm lång. Såklart världens sötaste! ;)

Jag gick hela natten mellan tis och ons och hade ont..men pucko som jag är trodde jag inte det var på gång. Var ändå inne på förlossningen vid 00-tiden på tisdagen och var då öppen ett par cm. Åkte hem igen och hade regelbundna värkar... Kl 7 på ons morgon försökte jag få sambon att gå och jobba, trodde inte det var dags ju! Ändå kom värkarna med 5 minuters mellanrum...ibland ännu tätare.
8.30 var vi på förlossningen, då var jag öppen 8 cm. Sen körde vi på fram till 12.17 när han väl kom ut.

Han hade lite lågt blodsocker till en början och blev lätt kall men med dropp några minuter höjdes blodsockret snabbt och han höll värmen bättre.
När väl amningen kom igång blev han en pigg lite krabat!

Nu är vi hemma och försöker landa, men allt känns verkligen jättebra! Under förlossningen sa (skrek) jag flera flera gånger att vi inte ska ha fler barn, men man glömmer fort... Inte klokt vad fort man glömmer den fruktansvärda smärtan!
 
Sv: Taccotad ska bli mamma!!

Grattis!

Det är tur att vi glömmer smärtan, annars skulle inga barn få syskon...
 
Sv: Taccotad ska bli mamma!!

Stort grattis!!! Jisses vad man längtar efter sin egen nu när det pluppar ut bebisar var o varannan dag. :)

Men jag har säkert 3 v kvar så...
 
Sv: Taccotad ska bli mamma!!

Vad roligt att höra!!!

En liten Emil, så underbart för er.

Låter ändå som allt har gått bra för er och han var ju stor fast det var lite tidigt han kom, eran lilla bebis.

GRATTIS!!!
 
Sv: Taccotad ska bli mamma!!

*kl*

Såg inte denna tråden innan ju!

Jodå, allt är bara bra med oss! Vår lille Emil föddes i onsdags, en liten knatte på 2520 gram och 47 cm lång. Såklart världens sötaste! ;)

Jag gick hela natten mellan tis och ons och hade ont..men pucko som jag är trodde jag inte det var på gång. Var ändå inne på förlossningen vid 00-tiden på tisdagen och var då öppen ett par cm. Åkte hem igen och hade regelbundna värkar... Kl 7 på ons morgon försökte jag få sambon att gå och jobba, trodde inte det var dags ju! Ändå kom värkarna med 5 minuters mellanrum...ibland ännu tätare.
8.30 var vi på förlossningen, då var jag öppen 8 cm. Sen körde vi på fram till 12.17 när han väl kom ut.

Han hade lite lågt blodsocker till en början och blev lätt kall men med dropp några minuter höjdes blodsockret snabbt och han höll värmen bättre.
När väl amningen kom igång blev han en pigg lite krabat!

Nu är vi hemma och försöker landa, men allt känns verkligen jättebra! Under förlossningen sa (skrek) jag flera flera gånger att vi inte ska ha fler barn, men man glömmer fort... Inte klokt vad fort man glömmer den fruktansvärda smärtan!

Tacco:love:

Ja man kan väl säga att du var något envis om att du inte skulel föda barn då.... tur att sonen din var lika envis med att han ville ut och träffa er redan nu:D

Att säga att man aldrig ska ha fler barn är nog vanligt, men som du säger glömemr man fort smärtan! Jag minns inte ens hur det kändes trots två barn..... Som Cilla säger är det en ofantlig tur kanske!:idea:

Du har fått en så söt son!:love: Hur är han nu när ni är hemma? Har ni kommit in i rutinerna ännu?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 476
Senast: Modest
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 849
Kropp & Själ Nu behöver jag Dr. Bukes hjälp, jag tror jag har lyckats göra någon form av kraschlandning. Denna vecka har jag varit förkyld och...
Svar
19
· Visningar
1 888
Senast: Petruska
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 102
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp