Täby Galopp ska bli lägenheter?

Sv: Täby Galopp ska bli lägenheter?

Men om vi kan rädda galoppen i Sverige genom att sälja Täby får allt de aktiva flytta på sig lite. De som äger HSB-lägenheter i Täby kan få så mycket pengar för sina lägenheter att dom kan köpa sig slott någonstans där markpriserna är rimligare!;)

Galoppfolk brukar av tradition vara ganska lättförflyttade, till och med Jonny Drews och Bosse Neuman har flyttat de senaste åren:angel: och i USA flyttar folk flera gånger om året. Jag vet flera som är jätteavundsjuka på mitt boende och flyttade dom från Täby får dom också möjlighet att bo på landet.

Själv skulle jag sakna julhandeln i Täby C. Varje gång jag kommer upp i december njuter jag av att jag inte bor där - folk är fullkomligt galna! :D

Så är det aldrig i Sjöbo! :cool:

Jag har ju redan skrivit mina! :angel:

Men du, f'låt en lantlolla, men var i hela fridens namn är TRESTADSREGIONEN??:confused:

Trestadsregionen är Uddevalla/Trollhättan/Vänersborg.

Men därifrån är det när till Gbg så jag vet inte om det skulle vara den ultimata placeringen.

Även "hyfsat när" till Oslo.

Fast jag skulle ju få närmare till banan:D

Jag tror nog avståndet spelar stor roll. Det har med att folk kan få infall att vilja åka titta på galoppen bara en eller två gånger. Är det då för långt bort då orkar man inte. Då lägger man ner.
Det ska vara lättillgängligt då har folk större lust att komma.

Täby Galopps framtid ska utredas i en särskilt utredning under hösten -08 samt -09. Som sagt är ju marken värd en hel del pengar..!

Själv är jag helt övertygad om att den bästa platsen för en ny bana är i Värmland :) :)

Pengarna räcker bergis till en ny bana i Stockholmsområdet, en i Skåne och en i Värmland och så blir det en slant över till Göteborg också. Sen tycker jag att Småland borde ha en liten bana också. :idea:

Fattar ni hur sinnesjuka människor är som vill betala förmögenheter för att bo i Täby? :eek:

Det är väl inget konstigt med att betala för att bo i Täby.
Tänk på närheten till galoppbanan och Täby C's julhandel.

Har du varit och julhandlat på Täby Tantrum? Det är verkligen inget att rekommendera. Utom som etnografisk studie möjligtvis :devil:. Och inga som bor i Täby (förutom de närmast sörjande) uppskattar galoppen. :cool:

Tråkigt om den får flytta/tas bort, men inte helt oväntat kanske, dock lär det ta lång tid innan något händer, de hade ju planer på "nya" Täby centrum i Täby tidningen för många år sedan och på den fronten har det inte hänt mycket.

Liknande trådar

Hemmet Efter att ha haft min älskade etta på Södermalm i över 23 år har jag nu bestämt mig för att sälja den då jag inte bott i den på snart...
Svar
17
· Visningar
796
Senast: MiniLi
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 486
Senast: Squie
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 248
Senast: lirco11
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 800
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30