ta valpar, hur sent ?

B

blohme

vår hund är nu 8 år gammal , hon har fått 2 kullar med valpar förut i livet, så undrar lite om det är försent att ta en kull till...

Hon är frisk & fin men är jättemammig med allt , vilket hon nästan helt slutat med mellan dom andra kullarna , (något år emellan)...

Sv: ta valpar, hur sent ?

Du måste ha ett veterinärintyg när din hund är 8 år för att få ta en till valpkull. Men är hon frisk och eftersom hon fått kullar innan så ska det nog inte vara något problem. Men prata med din veterinär!

Från vilken ålder måste man ha vet.intyg?
Gäller det alla raser?

Hoppas det är okej att jag slänger in en fråga här också.

Hur sent kan man ta första valpkullen på en tik? Jag har en tik på 3 år och funderar lite på hur "bråttom" det är.

Från vilken ålder måste man ha vet.intyg?
Gäller det alla raser?

Om tiken är äldre än 7 år - och det är alltså ett friskintyg man ska ha - där det framkommer att tiken är frisk och kry nog för att orka med en valpkull.

observera att detta är SKK regler. Med en blandras finns ju inga regler....

Om tiken är äldre än 7 år - och det är alltså ett friskintyg man ska ha - där det framkommer att tiken är frisk och kry nog för att orka med en valpkull.

observera att detta är SKK regler. Med en blandras finns ju inga regler....

Tackar för svaret:bow:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 227
Senast: Kajsalisa
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 274
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 558
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 049
Senast: snöflingor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka