Ta sig från Sturup till Malmö

Görel

Trådstartare
Moderator
På lördag flyger jag till Malmö och landar 14:20. Flygbussen går 14:40 och nästa går inte förrän drygt tre timmar senare. Jag räknar inte med att hinna till den då jag har incheckat bagage.
Finns det någon kollektivtrafik jag kan ta eller är jag hänvisad till taxi? Att vänta tre timmar är inte ett alternativ då kommer jag för sent till det jag ska göra.
 
På lördag flyger jag till Malmö och landar 14:20. Flygbussen går 14:40 och nästa går inte förrän drygt tre timmar senare. Jag räknar inte med att hinna till den då jag har incheckat bagage.
Finns det någon kollektivtrafik jag kan ta eller är jag hänvisad till taxi? Att vänta tre timmar är inte ett alternativ då kommer jag för sent till det jag ska göra.

Kollade Bolt. Skulle kosta mig 350 spänn att åka nu.
Lär ju finnas vanlig taxi med.
 
På lördag flyger jag till Malmö och landar 14:20. Flygbussen går 14:40 och nästa går inte förrän drygt tre timmar senare. Jag räknar inte med att hinna till den då jag har incheckat bagage.
Finns det någon kollektivtrafik jag kan ta eller är jag hänvisad till taxi? Att vänta tre timmar är inte ett alternativ då kommer jag för sent till det jag ska göra.
Eftersom du har incheckat bagage och tänker på miljön så hyr en lådcykel :)
 
På lördag flyger jag till Malmö och landar 14:20. Flygbussen går 14:40 och nästa går inte förrän drygt tre timmar senare. Jag räknar inte med att hinna till den då jag har incheckat bagage.
Finns det någon kollektivtrafik jag kan ta eller är jag hänvisad till taxi? Att vänta tre timmar är inte ett alternativ då kommer jag för sent till det jag ska göra.

Vad jag vet går det ingen kollektivtrafik. Men bussarna är anpassade efter flygtiderna. Jag har jättesvårt att tänka mig att bussen inte skulle vänta in till dess att bagaget kommit och alla haft möjlighet att komma på bussen. Jag hade kallt räknat med att bussen väntade. Sturup är ju en liten flygplats och det är korta avstånd.

I allra värsta fall är det taxi.
 
Vad jag vet går det ingen kollektivtrafik. Men bussarna är anpassade efter flygtiderna. Jag har jättesvårt att tänka mig att bussen inte skulle vänta in till dess att bagaget kommit och alla haft möjlighet att komma på bussen. Jag hade kallt räknat med att bussen väntade. Sturup är ju en liten flygplats och det är korta avstånd.

I allra värsta fall är det taxi.
Har dessvärre erfarenhet av att det inte funkar. Var några år sen, bussen gick precis när vi alla kom ut och vi fick vänta en timme.
 
Jag hade satsat på Uber/Bolt eller något sånt.
Hade jag inte sovit mellan jobbnätter hade jag kunnat köra dig. Har stallet typ tio minuter från Sturup :D
 
Sturup är rätt litet och snabbt, du hinner troligen med bussen. Tyvärr finns ingen annan kollektivtrafik där.
 
På lördag flyger jag till Malmö och landar 14:20. Flygbussen går 14:40 och nästa går inte förrän drygt tre timmar senare. Jag räknar inte med att hinna till den då jag har incheckat bagage.
Finns det någon kollektivtrafik jag kan ta eller är jag hänvisad till taxi? Att vänta tre timmar är inte ett alternativ då kommer jag för sent till det jag ska göra.

Åker man så "just in time" så att ett möte eventyras på om man hinner första eller andra bussen efter landning så säger jag bara skyll dig själv. Gå upp några timmar tidigare oh ta en tidigare flight. Alternativt om du inte måste stanna mer än två dagar räcker handbagage mer än väl för ombyten och övriga "bra att ha" saker för vistelsen.
 
Åker man så "just in time" så att ett möte eventyras på om man hinner första eller andra bussen efter landning så säger jag bara skyll dig själv. Gå upp några timmar tidigare oh ta en tidigare flight. Alternativt om du inte måste stanna mer än två dagar räcker handbagage mer än väl för ombyten och övriga "bra att ha" saker för vistelsen.
Men vad är det där för ett svar egentligen? Tänker du inte längre än näsan räcker?
 
Instämmer i kören, har aldrig missat bussen trots specialbagage. Flygplatsen är verkligen minimal, så sannolikt hinner du. Är du orolig tycker jag att du ska kontakta flygbussarna för bekräftelse på att bussen väntar in dig.
 
Men vad är det där för ett svar egentligen? Tänker du inte längre än näsan räcker?
Det är just det jag gör, tar alltid en tidigare buss eller flyg om det är tight om tid. är flyget tex försenad vid avgång eller landning, går bussen på utsatt tid ändå och man har inget att skylla på om mötet blir eventyrad...
 
Det är just det jag gör, tar alltid en tidigare buss eller flyg om det är tight om tid. är flyget tex försenad vid avgång eller landning, går bussen på utsatt tid ändå och man har inget att skylla på om mötet blir eventyrad...
Ovh Görel tar ansvar på sitt sätt genom att ta reda på hur hon ska ta sig från Sturup OM hon missar bussen. Eftersom det är många timmar till nästa buss. Det är ett annat sätt att ta ansvar. Inte bara ditt är rätt!
 
Instämmer i kören, har aldrig missat bussen trots specialbagage. Flygplatsen är verkligen minimal, så sannolikt hinner du. Är du orolig tycker jag att du ska kontakta flygbussarna för bekräftelse på att bussen väntar in dig.
Varför skulle bussen inte gå på utsatt tid? Den ska ju gå tillbaka till Sturup igen och dom som ska från Malmö till Sturup räknar med att den går på utsatt tid och inte är försenad för att nån inte kan passa tiden.

Är samma sak på säkerhetskontrollen. Inte inväntar flighten passagerare bara för att det är enorm kö till säkerhetskontrollen?
 
Åker man så "just in time" så att ett möte eventyras på om man hinner första eller andra bussen efter landning så säger jag bara skyll dig själv. Gå upp några timmar tidigare oh ta en tidigare flight. Alternativt om du inte måste stanna mer än två dagar räcker handbagage mer än väl för ombyten och övriga "bra att ha" saker för vistelsen.
Det är nog bäst att du hjälper @Görel att packa väskan också.
 
Det är just det jag gör, tar alltid en tidigare buss eller flyg om det är tight om tid. är flyget tex försenad vid avgång eller landning, går bussen på utsatt tid ändå och man har inget att skylla på om mötet blir eventyrad...
Ah good for you. Måste kännas bra att ha så mycket tid över att några extra timmar på flygplatsen är väl spenderad tid. För oss andra, som inte kan komma iväg tidigare, som behöver transportera saker som måste checkas in, eller som helt enkelt vill trycka in mer på den tillgängliga tiden ser situationen lite annorlunda ut.
 
Varför skulle bussen inte gå på utsatt tid? Den ska ju gå tillbaka till Sturup igen och dom som ska från Malmö till Sturup räknar med att den går på utsatt tid och inte är försenad för att nån inte kan passa tiden.

Är samma sak på säkerhetskontrollen. Inte inväntar flighten passagerare bara för att det är enorm kö till säkerhetskontrollen?
Därför att det är en pytteliten flygplats. De har (i alla fall tidigare, har inte åkt flygbuss på 3 år) haft marginaler att vänta. Och jo har du checkat in bagaget kommer planet att vänta på dig...
 

Liknande trådar

Fritid Går det att åka kommunalt från Sturup till Malmö central eller är det bara flygbussar och taxi som gäller?
2
Svar
24
· Visningar
1 152
Senast: warg
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 777
Senast: nickan1
·
L
Övr. Barn Nu vill jag ha ärliga kommentarer och vettiga synpunkter från er, kloka bukemänniskor :bow: Ni som är trötta på gnälliga inlägg kan...
2
Svar
36
· Visningar
3 570
Senast: Inte_Ung
·
F
Ekonomi & Juridik Skulle behöva lite tips om vad ni skulle göra i min sits.. Vet inte om all bakgrundsinfo är nödvändig, men ska försöka att inte dra ut...
2
Svar
35
· Visningar
4 315
Senast: fredde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Årets foderstater
  • Bakskygg häst på tävling

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp