Ta reda på kön?

Sv: Ta reda på kön?

Var på Ultraljudet idag, men ska få komma på ett till om två veckor. Var i vecka 16+4, så BM tyckte att det var lite för tidigt.. Allt ser bra ut iallafall :love:

Jag fick inte veta vilket kön det är, barnmorskan sa att vi väntar tills efter vecka 22 för att kunna ge ett så säkert svar som möjligt! :D

----

Många har ju sagt att dom inte får titta efter kön, men BM sa iallafall att man inte koncentrerar sig på att titta efter könet på detta UL (v. 17 -18) men att man brukar kunna se vid ett senare ultraljud..

Häftigt! Jag är i v 13 imorrn, så det är ett par veckor kvar för mej!
 
Sv: Ta reda på kön?

Jag kommer bli kallad till ett senare UL efter vecka 22 och då sa BM att man brukar kunna tala om könet. Hurvida hon sedan letar efter det eller ej, vet inte jag.

Beräknat datum för förlossning är 25 november. (eller menade du datum för nästa UL? :P det är iallafall 5 juli ;))
 
Sv: Ta reda på kön?

Tänkte på förlossningen, åh tänk om man hade en egen UL maskin hemma :angel:

Jag har 22/10 enl. senaste mens, 24/10 enligt UL i v.14 och 28/10 enligt UL i v.19 ;)
 
Sv: Ta reda på kön?

Men senare än så här långt gången som du är kan de väl inte ge dig nya datum, via UL? Du måste väl ha fått ditt slutliga datum nu?
 
Sv: Ta reda på kön?

Dom ger väl inget förutom just på rutinultraljudet, som sker någonstans runt v 17-19? Bortsett då om man går tidigare än det. Jag fick ett datum i v 14, då dom trodde att jag var i v 18 enligt sista mensen. Gick då tillbaka i riktiga v 18 och fick ett nytt slutgiltigt datum.

Sen får vi även UL i v 34 här också, men då kollade dom bara tillväxten, vi fick en uppskattad födelsevikt och så kollade hon könet igen.

Fast sen fick jag ännu ett slutgiltigt datum 1 månad innan BF, för snitt 13 dagar senare! :D
 
Sv: Ta reda på kön?

Nej, det var det jag menade. Ibland kan man ju få ett preliminärt datum om man går tidigt, men runt v. 16-17 får man ju det slutgiltiga.

Sedan börjar väl bebisar växa individuellt, och har man då en liten bebis skulle ju datumet flyttas framåt hela tiden varefter man såg att tillväxten inte följde "mallen". Jag har en liten bebis, det såg vi förra veckan.
 
Sv: Ta reda på kön?

Jag fick 28/10 enligt det senaste UL och det är de som de går efter, jag tror dock på att det är en liten bebis, men hur som helst, ut kommer den och jag hoppas det blir i oktober ;)
 
Sv: Ta reda på kön?

Precis, dom kan ju vara jättestora eller jätesmå, och ändå ha precis samma BF. Sebastian vägde 3180 g till sina 49 cm, född 16 dagar innan BF. Hans uppskattade vikt låg på 3,8 kg ungefär, på BF då.
 
Sv: Ta reda på kön?

Min son vägde vid födseln (3,5 v. tidig) 3085, och var 48 lång. De hade uppskattat honom till 3200, så det var ju ändå ganska nära.
 
Sv: Ta reda på kön?

Hur räknar de ut vikten? Mäter magen som de gjorde på UL och lägger ihop med symf. måttet?
 
Sv: Ta reda på kön?

Bm mätte som på det vanliga ultraljudet skallen och lårbenet. Sedan fick hon veta att bebisen låg ett visst antal procent under genomsnittet.
 
Sv: Ta reda på kön?

jag skulle aldrig vilja veta,det förstör ju lite av själva väntan el vad man ska säga fast man kommer nog vara väldigt nyfiken och man kan nog inte låta bli att försöka titta lite extra men jag skulle aldrig få för mig att fråga... jag är kanske lite konstig?
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 372
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 733
Senast: Freazer
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 254
Senast: Madalitso
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 146

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp