inverterad
Trådstartare
... exakt hur dumt är det? Vi har en colliehane på 14 månader, språksäker med andra hundar och börjar mogna i huvudet men är långtifrån "färdig" utan fortfarande valp i mycket. Planen har varit att ta nästa hund om ett år eller så, när vår hane är mogen och lite mer färdig i sin uppfostran. Planen har också varit, och är fortfarande, att ta en valp av bruksras. Samtidigt kan jag dock inte släppa tanken på att jag skulle vilja ta en svårplacerad omplacering och ge den ett bra hem. Nu har en hund dykt upp som vi båda blivit lite blixtförälskade i. En huskyblandning på två år, hane, kastrerad, och som det verkar mest lite understimulerad.
Vi erbjuder ett aktivt liv med mycket motion och en hel del hjärnaktivering (spår och kurser) och framför allt jag har relativt stor hundvana. Hunden verkar inte vara någon problemhund utan bara fel hund i fel familj.
Exakt hur dumt är det att ta en till hund innan den tidigare hunden är klok och förståndig?
Vi erbjuder ett aktivt liv med mycket motion och en hel del hjärnaktivering (spår och kurser) och framför allt jag har relativt stor hundvana. Hunden verkar inte vara någon problemhund utan bara fel hund i fel familj.
Exakt hur dumt är det att ta en till hund innan den tidigare hunden är klok och förståndig?