Sv: Ta med vänner till stallet som inhyrd
vi har en regel där jag står att man max får ha med sig 2 vänner
vi har en regel där jag står att man max får ha med sig 2 vänner
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vet du vad som är ännu värre?
Det är alla som har sina äckliga katter ute lösa utan den minsta tillsyn.
Sen kissar, bajsar, klöser sönder eller 'bara' äcklar ner andras grejer och sen har dem mage att vägra ersätta det katterna förstört
Tänker du på stallkatter? En stallkatt kan många gånger vara nödvändig för att hålla efter mössen. När jag inte hade någon stallkatt var mössen precis överallt även in i sadelkammaren och de äter banne mig precis allt . Fick en hel del utrustning förstörd och lite svårt att kräva mössen på ersättning . Nu när jag har katt är det så gott som musfritt och även att inte katterna är i sadelkammaren har jag inte sett några musspår där heller.
Det är ganska svårt att ha tillsyn över en stallkatt som rör sig fritt på en gård där tanken är att den ska hålla efter möss men i sadelkammaren behöver katten inte vara. Och en katt är helt oslagbar när det gäller att hålla efter möss Dock så finns det flera stall där kattantalet blir alldeles för högt och då blir det lätt hygieniska problem milt sagt
Däremot så tycker jag nog inte att man i bostadsområden ska släppa ut katter vind för våg då de gärna markerar på andras altaner och lite här och där. Och även jag har problem med grannens katt som är okastrerad och gärna besöker mitt stall för att doftmarkera mina stallkatter däremot är kastrerade. Men att hålla en katt enbart hemma på tomten är näst intill omöjligt och jag har frågat om de funderat på att kastrera men de tycker det är synd att sätta honom i en bur för att åka till veterinären Så för grannsämjans skull håller jag tyst och hoppas kattf-n ska bege sig till sällare jaktmarker snart. Förstår inte varför det är så svårt att kastrera åtminstone hankatter
Delvis KL
Att inackorderingarna får ha med vänner till stallet är självklart för mig MEN något som stör mig är HÄSTGÅRD=SLÄPPA LÖS HUNDEN.
Det kan vara besökare, det kan vara hovslagare mm. Att folk inte ens kan fråga om de får släppa ut sina hundar. Det kan jag bli tokig på. Och 10 ggr värre blir det om mina katter blir jagade.
Du gillar inte katter va?
Eftersom du refererar till äckliga katter hela tiden?
Då kan jag förstå att din tolerans är noll.
Jag är å andra sidan kattälskare och tycker att hundar är betydligt mycket äckligare, bara en sån sak som att de älskar att vitttja kattlådan (ja, jag har hund också och de ÄR äckligare än katterna)
Nu pratar vi dock om vad som är i stallmiljö och just i stallmiljö tycker jag att katter är ovärderliga just som råttfångare. OM alternativet till nedhårade saker är gnagare så tar jag nedhårade saker alla dagar i veckan. Sen tycker jag att de saker man är rädd om som kan bli förstörda av stallkatterna låser man lämligen in. Katter pirkar inte på saker som inte ligger på golvet/i högar så det är ju enkelt ordnat i stallmiljö med täckeshängare.
Jag har inte varit med om katter som kissar överallt så som du beskriver, men å andra sidan tycker jag saken är lätt fixad om man är rädd om sina saker i ett stall - lås in och lämna inte saker framme obevakade
Dessutom har jag ännu inte varit med om någon stallkatt som skött sitt jobb att hålla mössen på avstånd så nä jag ser inget bra med katter än så länge.