Ta med hundarna till Dubai?

Sv: Ta med hundarna till Dubai?

Det är karantänvistelse som gäller när de ska hem.

Observera att:

Om du har en enskilt belägen fastighet finns det en möjlighet för dig att istället inrätta en egen enskild karantän, och fungera som karantänsskötare till ditt eget djur. Kraven på en karantänsbyggnad är dock hårda, och det blir därför ofta minst lika dyrt som att sätta djuret i en permanent karantän. Du ansöker om att få inrätta en enskild karantän hos din länsstyrelse.
JSV

Vad som gäller in i Dubai måste du höra med den "dubaiska" motsvarigheten till JSV.

Känns som att det för hundarnas skull är bättre att omplacera innan man reser om det mot förmodan skulle bli av att vi flyttar.

Du kan, men du må planlegge litt i forveien. Du trenger tillatelse til å importere hundene til Emiratene, og så er det sikkert ganske dyrt når du legger sammen alle kostnadene. Du kan jo lese her: Bringing Animals to the UAE. Ser ut som en nyttig side, den er skrevet av noen som har importert hunder til Emiratene selv.

Hva skal dere gjøre i Dubai, om jeg får spørre?

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 178
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
389
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 020
Senast: inverterad
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 682
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka