Ta med hund till stranden, hur gör ni?

Ska jag ha bikini så ska det vara typ 30 grader varmt och då är det för varmt för hundarna att ligga och jäsa i solen. Så det har aldrig hänt att jag åker och solar och badar samtidigt som hundarna. Oftast åker jag till stranden/någon sjö för att hundarna ska få bada, oftast kombineras det med någon form av träning före eller efter, eller promenad.

Vi åker dit hundar är tillåtna och där det är relativt praktiskt att ha med hund. En favoritaktivitet varma sommardagar. När vi bara hade den äldre hunden kunde vi spendera flera timmar med att bada och sola. Den yngre hunden är lite svårt att acceptera att han inte får bada konstant och har lite svårt att ta det lugnt så nu blir det inte lika mycket sola för oss men vi ska jobba på det. Denna sommar inbjöd visserligen inte heller till så många långa dagar på stranden...

Nya frågor! Hur brukar ni göra när ni tar med hunden till stranden? Hur länge stannar ni där, vad tar ni med, vad gör hunden under tiden etc? :) Då vi blir med valp till vår/sommar är detta intressant att höra!

Går jag och hundarn till stranden är det för deras skull. Då badar vi och leker. Innan vi ganska strax går hem.

De få gånger jag är på stranden för egen skull solar och badar jag, oftast utomlands eller i båten.
Utomlands är hundarna hemma. I båten är de främst i skuggan och kylan i båten.
Skulle jag till stranden bara med hundarna blir det ganska kort. Hundar blöta i skugga och vattnade.

När vi är på stranden brukar det gå till på ungefär följande sätt(;
Vi kommer dit
Jag byter om, Svansson badar
Jag försöker ta mig i vattnet, Svansson simmar i cirklar runt mig
Jag badar, Svansson har gått upp
Jag badar, Svansson gnager på pinnar och rullar sig i sanden
Jag badar, Svansson står och tittar på mig och vill ha sällskap
Vi fikar, dvs jag äter och Svansson försöker stirra ut mig
Jag badar ev lite till, Svansson badar
Jag byter om, Svansson gnager på pinne
Jag går till bilen, Svansson gnager på pinne :D

Typ så - vi stannar sällan mer än någon timme om vi inte har sällskap av vänner med barn samt en stadig fikakorg, samt att vi sällan åker till överbefolkade stränder. Gör vi det, så badar jag och Svansson ihop (han sitter och ylar när jag byter om för jag är så långsam), sen sitter han och väntar på mig tills jag har badat klart och sen åker vi hem. Vi ligger liksom aldrig kvar och solar eller så, utan det är bad som gäller.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 197
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 553
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 901

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka