Ta med hund till Kina!

Janey

Trådstartare
Är det nån som vet hur det funkar att ta med sig hund till kina? (Shanghai) behövs karantän och liknande och vilka sprutor behövs? Vad brukar priset landa på för att ta med sig hund till kina? Åker till Shanghai i mars nästa år men vad jag har förstått så gäller det att vara ute i god tid! Vi kommer minst vara där i 2,5månad och max 6månader, beror på lite vad jag får för besked från där jag ska vara då. Efter det finns det goda chanser för mig att när jag väl kommit hem åka inom snar framtid tillbaka och få "fast" jobb på samma ställe.

Hunden är en snart 1årig Sheltie.

Sv: Ta med hund till Kina!

Kruxet är väl att få hunden tillbaka till Sverige sedan, såvitt jag vet krävs karantän eller att hunden har vistats i ett annat EU-land i flera (6?) månader.

Här kan du läsa mer. Kolla även hemsidan för Sveriges ambassad i Peking och/eller Sveriges generalkonsulat i Shanghai, de bör ha information om regler och villkor för in- och utförsel av hund.

Själv skulle jag inte ta med mig hunden för den korta tiden. Karantän är det alltid och dessutom skulle jag vara rädd för den betydligt högre sjukdomsrisken. Inget jag vill utsätta min hund för.

Jag håller med. Hade inte heller tagit med mig hunden dit med hänsyn till karantän, rabies, dvärgbandmask m.m. Bättre försöka hitta någon som kan passa hunden när ni är borta. Uppfödaren kanske?

Okej, ja det får nog bli nått sånt då... Men tanken är ju att jag inom kort kommer åka tillbaka och då vill jag gärna gärna ha med mig honom till Kina. och då är det tänkt att jag kommer stanna iallafall ett par år..

Ska du stanna i ett par år senare så är det ju en god idé att börja kolla upp det redan nu, som du har tänkt, men första vändan skulle jag inte tagit med hunden.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 762
Senast: machafuko
·
Gravid - 1år Är gravid, och pappan till barnet vill absolut att jag ska göra kejsarsnitt. Fick så bra hjälp här när jag skrev för ett tag sedan- kan...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
18 706
Övr. Hund Kära Buke! Jag har ett problem som jag skulle behöva vädra/be om råd. Jag har förstått att det här på hund finns en massa erfarna...
2
Svar
37
· Visningar
3 929
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Har filat lite på det nu sen helgen, men kommer inte riktigt på något bra. Hunden är runt 18 månader, tik, stående fågelhund...
2
Svar
27
· Visningar
3 471
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka